مجمع استانداران کشور ظرفیتی از مدیران برجسته استانی است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، حسین طاهری در جلسه تخصصی مجمع استانداران مرکزی، افزود: استان مرکزی یکی از استان های مهم در تحولات کشور است و اعضای مجمع استانداران با گنجینه بزرگ اندوخته ها و تجارب سازنده می توانند در حل چالش ها و سرعت بخشی به آهنگ توسعه این منطقه، اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: استفاده از تجارب زنجیره به هم پیوسته مدیریت های ارشد استان مرکزی که حلقه های آن متشکل از استانداران در ادوار مختلف است، ابتکاری است که می تواند در راهبردهای توسعه محور این منطقه، تسهیل امور و گره گشایی مشکلات را به همراه داشته باشد.

دبیر مجمع استانداران کشور اظهار داشت: مجمع استانداران کشور در سال ۱۳۹۲ اولین جلسه تخصصی ارزیابی چالش های استان مرکزی را برگزار کرد که پیشنهادات و جمع بندی مباحث آن در قالب سندی ۲۴ ماده ای موجود است.

طاهری بیان کرد: کمبود آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، لزوم ساخت راه آهن سریع السیر، ساماندهی و توسعه مراکز دانشگاهی، برنامه ریزی برای باروری ظرفیت های گردشگری، لزوم ایجاد مناطق اقتصادی در استان، بهره گیری موثر از قابلیت های حوزه معدن، توسعه حوزه دام و طیور، ساماندهی آلودگی هوا،اشتغال، توسعه فضای سبز، نوسازی صنایع قدیمی، توسعه مراکز پرورش گل و گیاه و… از سرفصل های سند اولین جلسه تخصصی مجمع استانداران برای ارزیابی چالش های استان مرکزی بود.

وی ابراز داشت: سند ملی توسعه استان مرکزی به صورت قانون موجود است که در دولت های قبل اجرایی نشده و باید پیگیری شود.

دبیر مجمع استانداران کشور اضافه کرد: یکی از اسناد مهم توسعه ای استان مرکزی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه شده که رئوس مهمترین مسائل آن، نوین سازی صنعت با اولویت صنایع فلزی، شیمیایی و ماشین الات سازی، تقویت صنایع مکمل، لزوم نوین سازی حوزه کشاورزی و مدیریت آب، تامین زیرساخت ها در مناطق کمتر توسعه یافته، تقویت خدمات فنی و مهندسی و ایجاد توازن در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات، تقویت ظرفیت های پشتیبان تولید و … است.

طاهری گفت: در شرایط پساتحریم فرصت سازی تکلیف همه ایرانیان است و در این بین مدیریت ارشد استان مرکزی می تواند با یکپارچه سازی نظرات و اسناد مطالعه شده موجود و اولویت بندی مسائل با بهره گیری از جلسات کارشناسی نخبگان دانشگاهی و فکری و همچنین مجمع استانداران، موضوعات این منطقه را با شیوه ای علمی و کارآمد به پیش ببرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.