ضعف اطلاع رسانی، تحقیقات و اجرا، عامل ضعف صنعت توریسم استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس احمدی، قائم مقام یکی از NGOهای موفق گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، وضعیت NGOهای استان را نسبت به سایر NGOها در دیگر استان ها ضعیف قلمداد کرد و بیان کرد: در زمینه اطلاع رسانی نسبت به سایر استان‌ها به ویژه تهران به شدت ضعیف هستیم و دیگر استان‌ها نیز نظیر اصفهان در زمینه گردشگری و معرفی آثار خود به مراتب بهتر از استان مرکزی عمل می کنند.

قائم مقام موسسه آرتا، در پاسخ به این سوال که چرا استان مرکزی با وجود قدمت چند هزار ساله، در زمینه صنعت توریست در رتبه پایین تری از سایر استان ها قرار دارد، سه عامل اساسی عدم پذیرش از سوی مردم، ضعف در سازمان میراث فرهنگی و عدم فعالیت مناسب آژانس های مسافرتی را مطرح کرد.

به گفته وی ضعف در زیرساخت های فرهنگی موجب عدم استقبال هم استانی ها از جاذبه های بومی و گرایش به جاذبه های سایر استان ها می شود.

احمدی ضمن اشاره به عملکرد سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در دیگر شهرها از جمله شهرهایی نظیر تهران و اصفهان، اظهار کرد: در راستای اطلاع رسانی، اعطای امکانات به صنعت توریسم، جذب توریست، برگزاری نمایشگاه و جشنواره های غذاهای محلی، دیگر استان ها به مراتب موفق تر از استان مرکزی و کلان شهر اراک عمل می کنند.

این عضو انجمن مردم نهاد در پایان، عدم فعالیت مناسب آژانس های مسافرتی برای جذب توریست را یکی از ضعف های استان در زمینه گردشگری عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.