ضرب‌العجل ۲۰ روزه جهت عقد قرارداد همکاری واحدهای صنعتی، صنفی و بانک‌ها با موسسات خدمات حفاظتی

به گزارش مرکزی دیلی، محمد جواد مرادی مدیر عامل موسسه خدمات حفاظتی و مراقبی نظم گستر صدرا و فرمانده اسبق سپاه اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی که در حاشیه مراسم افتتاح این موسسه که با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری مرکزی، پلیس پیشگیری ناجا، مسوولین سپاه، اعضای کانون بازنشستگان و مدیران استانی انجام شد اظهار داشت: موسسات خدمات حفاظتی و مراقبی با ابلاغ از جانب مقام معظم رهبری فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه این موسسات در سال های ۸۰ تا ۸۲ به صورت شرکت‌هایی خانوادگی خدمات ارائه می‌دانند گفت: به دلیل اینکه این شرکت‌ها به صورت قابل قبولی خدمات ارائه نی‌دانند با ابلاغ رهبری این شرکت‌ها به موسسه تبدیل شدند و در راستای سیاست خصوصی سازی دولت و آیین نامه اجرایی ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه و به دستور رهبری موسسات با بهره‌مندی و پشتیبانی معنوی و به کمک نیروهای مسلح سپاه، ارتش، ناجا، واجا و وزارت دفاع تاسیس شدند.

مدیرعامل موسسه خدمات حفاظتی و مراقبی نظم گستر صدرا تصریح کرد: با استناد به آیین نامه اجرایی مربوط به اماکنی مانند بانک‌ها که نیاز به مراقبت توسط نیروهای مسلح دارند سلاح مورد نیاز افراد یاد شده با همکاری نیروی انتظامی تامین می‌شود و در صورتی که در زمان ارائه خدمات برای این افراد اتفاقی رخ دهد تمام قوانینی که برای نیروهای انتظامی اجرا می‌شود شامل حال این افراد نیز می‌شود.

وی با اشاره به سطح بندی این موسسات گفت: برای این موسسات سه سطح در نظر گرفته شده است که با توجه به نوع فعالیت، تعداد بکارگیری نگهبانان و نظارت ناجا که هرساله انجام می‌شود می‌توانند به سطوح بالاتر ارتقا یابند.

مرادی اضافه کرد: این موسسات می‌توانند با شرکت‌های مختلف برای نگهبانی و حراست قرارداد داشته باشند و مدیران می‌توانند برای اماکنی مانند سیلوها، انبارها، جایگاه‌های سوخت CNG و بنزین، پروژه های در حال ساخت، خطوط لوله و مخابرات، پست‌های برق منطقه ای، بانک‌ها و موسسه های مالی به جزء شعب مادر با موسسات خدمات حفاظتی مراقبتی همکاری داشته باشند.

وی از آمادگی برای همکاری با شهرداری خبر داد و گفت: این موسسات در چارچوب اختیارات و قوانین شهرداری برای اموری مانند سد معبر، جمع آوری تابلوهای غیرمجاز، تعطیلی و پلمپ واحد صنفی، پوشش حافظتی پارک‌ها و فضای سبز، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، از آمادگی لازم برخوردارند.

مرادی گفت: طبق قوانین، این موسسات می‌توانند از بازنشستگان نیروی مسلح با تحصیلات عالیه و افسران ارشد و بسیجی‌های آموزش دیده و فعال استفاده کنند که البته منظور از آموزش، داشتن گواهی تیراندازی و آشنایی با این امور است. در چارچوب قانون این امکان وجود دارد که حفاظت از اماکنی که جنبه محرمانه ندارند به این موسسات سپرده شود.

وی بیان کرد: در بعد نرم افزاری مباحث آموزشی برای مدیران ارشد و همچنین بانوان را خواهیم داشت و در مکان‌هایی که امکان استفاده از بانوان را داشته باشیم مانند اماکان ورزشی ویژه بانوان، می‌توان از بانوان بسیجی و بازنشسته استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرب العجلی که برای استفاده از خدمات این موسسات توسط مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اعلام شده است گفت: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه مشغله نیروی انتظامی زیاد است لازم دانست که با مدیران بانک‌ها و شرکت‌ها جلسه ای درخصوص حفاظت و حراست موسسات برگزار شود تا از بار کاری نیروی انتظامی کاسته شود. این مقام مسوول طی نامه ای از مدیران صنعتی، صنفی و شورای اداری استان خواسته است ظرف ۲۰ روز برای حراست پیرامون مجموعه خود با این موسسات که در حدود ۶ موسسه در سطح شهر اراک هستند قراردادی را مبنی بر حراست امضا کنند و در صورت عدم تمکین از این امر در صورت هرگونه رخدادی خود باید پاسخگو باشند.

مرادی در پایان از طراحی و افتتاح سایتی به نشانی WWW.NG SADRA.IR خبر داد و گفت: در این سایت آموزش‌های مورد نیاز خانواده ها با استفاده از نظرات کارشناسان در خصوص امور مختلف مانند سرقت ها، توصیه های حراستی گرفتن پول از بانک‌ها و نحوه کنترل کودکان در بحث استفاده از رایانه و اینترنت ارائه شده است که خانواده‌ها می‌توانند از این آموزش‌ها بهره برده و نظرات و پیشنهادات خود را از طریق این سایت مطرح کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.