اولین نمایشگاه نسخ خطی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، در این نمایشگاه ۵۰ نسخه خطی منحصر به فرد با موضوعات قرآن، ادعیه، نجوم، حکمت، طب، اخبار، اسناد، ادبیات، تفسیر، شعر و کلام عرفان به نمایش گذاشته در آمده است.

کتاب «الوافه فی شرح‌ الکافیه» منتشر شده در ۷۱۹ سال قبل، «المصباح المنیر فی غریب‌ الشرح‌ الکبیر» منتشر شده در ۷۰۳ سال قبل، «قره العین بالمره الوفاء الدین»، «تعزیز لبیتی الحریری و نقعه الصدیان» منتشر شده در ۶۲۳ سال قبل از نمونه کتاب‌های قدیمی خطی تالار مفاخر اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

تعداد کتاب‌های خطی استان مرکزی ۵۹۵ نسخه است که بر این اساس استان رتبه چهارم را در بین کتابخانه‌های عمومی کشور دارا است.

همچنین بیشترین کتاب‌های تالار مفاخر توسط اساتید و خانواده‌‌های زنده یاد استاد ابراهیم دهگان با دو هزار و ۵۰۰ جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و ۲۵۵ نسخه خطی، زنده‌یاد استاد محمود عدلی اراکی با ۷۳ نسخه خطی، زنده‌یاد استاد حسین واعظ‌‌زاده با دو هزار جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و ۱۰ نسخه خطی، زنده‌یاد استاد شریعتمدار ساوجی (کتاب‌های خطی ساوه) و زنده‌یاد استاد سید مصطفی واعظ تهرانی (کتاب‌های خطی ساوه) به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اهدا شده است.

این نمایشگاه به مناسبت ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و به مدت ۱۰ روز  از تاریخ بیست و سوم آبان ماه تا سوم آذرماه سال جاری به همت اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی و همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی برای بازدید عموم دایر است.

اولین نمایشگاه نسخ خطی استان مرکزی با حضور دکتر حسین بختیاری فرماندار اراک، کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، حسینی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از مسئولان استانی در موزه مفاخر اراک دایر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.