جذب ۳۳ درصد وام اشتغالزا در استان مرکزی مطلوب نیست

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب ۳۳ درصد وام اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ در استان مرکزی مطلوب نیست و شبکه بانکی استان باید در این خصوص پیگیر باشد.

«ولی‌الله بیاتی» روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی، افزود: این میزان جذب باید تا پایان تیرماه با همکاری شبکه بانکی استان به ۸۰ درصد برسد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبات قابل قبولی در خصوص تسهیلات دارد اما مردم در دریافت تسهیلات همواره از شبکه بانکی گله‌مند هستند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت متقاضیان تسهیلات با هدف آسان شدن فرآیند وام پیش بینی شده است اما گویا مردم در این سامانه نیز با مشکل مواجه هستند.

عضو ناظر کارگروه تخصصی اشتغال از سوی مجلس شورای اسلامی با یادآوری توصیه مقام معظم در خدمت به مردم گفت: اکنون در نظام جمهوری اسلامی، فرصت خدمت به مسولان اجرایی داده شده است، بنابراین بانک‌ها، شرایط آسانی را برای متقاضیان وام فراهم کنند تا این فرصت خدمت کامل شود.

بیاتی افزود: تورم به شدت رو به رشد است و متقاضیان نمی‌توانند با گرفتن تسهیلات برای آینده دورنمای مشخصی ترسیم کنند که با طولانی شدن فرآیند وام، مشکلات مردم مضاعف می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها برای گرفتن ضامن وام مطابق قوانین عمل کنند تا فرآیند پرداخت تسریع شود.

بیاتی افزود: مدیران بانکی استان ابلاغ تخصصی تسهیلات را از تهران پیگیری کنند تا کوتاهی‌ها شناسایی و راهکار ارایه شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در این استان فعالیت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.