ثبت بیش از ۷۲ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد انواع خودروها از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های این استان ثبت شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مهرداد جهانی در گفتگو با ایرنا افزود: این ترددها توسط ۶۸ سامانه تردد شمار برخط در جاده‌های اصلی استان مرکزی ثبت و تعداد این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور و افزایش تردد خودروهای سواری و سفرهای جاده‌ای، سهم تردد خودروهای سبک به ۸۰ درصد افزایش یافته که این مهم نشان از سهم ۲۰ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های اصلی استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در راه‌های استان ۲۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد کاهش یافته‌است.

جهانی تصریح کرد: ۱۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۱۲۹ وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۱۵ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۰۸ وسیله از استان خارج شده که این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۷ و ۳۸ درصد افزایش یافته‌است.

وی گفت: استان مرکزی از لحاظ میزان ترددهای بین استانی، پس از استان‌های تهران و البرز، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و از نظر مجموع ترددهای ثبت شده در تمامی راه های شریانی، از یازدهمین جایگاه در کشور برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: هفت میلیون و سه هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه در سه ماه نخست امسال به مرکز استان وارد و هفت میلیون و ۴۵ هزار و ۲۲۰ وسیله از آن خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۰ و ۳۵ درصدی افزایش یافته‌است.

جهانی با یادآوری نصب و راه اندازی ۲۴ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی و تجهیز این دوربین ها به سامانه محاسبه میانگین سرعت در سال گذشته اظهار داشت: میانگین سرعت ثبت شده در راه‌های استان ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاتر است.

وی جاده‌های اراک – سلفچگان، اراک – بروجرد و آزادراه ساوه – سلفچگان را سه محور پرتردد استان مرکزی در سه ماهه اول سال جاری عنوان کرد و افزود: بیشترین فراوانی تردد در این جاده ها به ترتیب در تاریخ های چهاردهم فروردین ماه، ۱۲ خرداد ماه و ۱۶ خرداد ماه انجام شده‌است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.