آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان مرکزی

طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در بازدید از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان مرکزی گفت:در این برنامه ۲۰پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی فعال شده که متولدین دوم مهرماه ۹۴ تا ۳۰ مهرماه ۹۵ باید با حضور در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار بگیرند.

نوازنی گفت: هدف از اجرای این طرح تشخیص و درمان بموقع مشکلات احتمالی نوآموزان برای حضور در مدارس عادی بوده و نوآموزان با حضور در این طرح ضمن آشنایی با فضای مدارس و کلاس‌ها برای حضور در مدارس در سال تحصیلی هم آماده می‌شوند.

امیر خسرو نیا رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان هم گفت: سنجش سلامت با ارزیابی قد، وزن، کنترل کارت واکسن و پرونده سلامت، بینایی سنجی و شنوایی سنجی از جمله بخش‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان است.

خسرو نیا گفت: پس از ثبت نام نوآموزان در مدارس و ثبت نام آن‌ها در سامانه ثبت نام توسط کادر آموزشی، به انتخاب والدین مکان و زمان حضور در پایگاه سنجش مشخص می‌شود.

به گفته او والدین لازم است قبل و یا بعد از حضور در طرح برای تکمیل واکسیناسیون وبهره مندی از معاینات پزشکی به پایگاه‌ها سلامت ویا خانه‌های بهداشت محل زندگی خود هم مراجعه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.