اعلام برنامه‌های شرکت مخابرات استان مرکزی در سال جاری

توسعه شبکه‌های مربوط به اینترنت همراه نسل سوم و آغاز راه‌اندازی و امکان استفاده از اینترنت نسل چهارم در راستای توسعه شبکه ارتباطات سیار، از اهداف و برنامه‌های آتی مهم شرکت مخابرات استان مرکزی است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایلنا مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی درنشست خبری که برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: استان مرکزی به لحاظ توسعه و نگهداری شبکه ارتباطات سیار در کشور موفق عمل نموده است اما قطعا دستیابی به این هدف مهم نیازمند کمک وهمکاری دستگاه‌های مرتبط دارد و امیدواریم با تحقق این برنامه‌ها گام مهمی درجهت توسعه شبکه ارتباطات سیار درسطح استان برداریم.

ملک حسینی ضریب نفوذ تلفن همراه را در استان ۸۳.۶ درصد عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت رشد شبکه تلفن همراه و برآورده شدن نیازهای ارتباطی از طریق این شبکه در کشور و استان مرکزی است که البته از طرفی هم پاسخگو نبودن هزینه‌های بسیاری که برای ایجاد و نگهداری شبکه تلفن ثابت دراستان می‌شود را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ هزار پورت سوئیچ تلفن ثابت دراستان بیان داشت: وجود این تعداد پورت، ضریب نفوذ شبکه تلفن ثابت را به ۹۶/۴۰ درصد رسانده است و حدود ۱۱۲ هزار مشترک تلفن ثابت نیز از شبکه اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که البته با توجه به تعداد پورت‌های نصب شده نیازمند افزایش دو تا سه برابری تعداد مشترکین می‌باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان درخصوص پوشش شبکه تلفن ثابت در روستا‌ها نیز افزود: در حال حاضر ۱۰۸۱ روستا در سطح استان حداقل از یک خط تلفن ثابت برخوردارهستند و ۱۰۲۳ روستا دارای شبکه تلفن خانگی بوده و همچنین ۷۴۵ روستا نیز تحت پوشش تلفن بی‌سیم قرار دارند.

ملک حسینی به توسعه شبکه کابل و تلفن ثابت در شهرهای مختلف استان به عنوان یکی از برنامه‌های مهم امسال این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: به موازات انجام این کار باید در سطح مراکز سوئیچ نیز اقدامات توسعه‌ای انجام شود ضمن آنکه در خصوص افزایش پورت‌های اینترنت پرسرعت و شبکه فیبر نوری، برنامه‌های مهمی در سال جاری مورد توجه خواهد بود.

وی گفت: شرکت مخابرات استان مرکزی در زمینه ارائه خدمات ارزش افزوده بر روی شبکه تلفن ثابت جزء استان‌های پیش رو در کشور می‌باشد که حاصل ارتباط و تعامل مناسب با دانشگاه است و همچنین در خصوص کیفیت، امنیت و پایداری شبکه نیز از جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.