شناسایی ۱۵۰ واحد صنعتی استان مرکزی بعنوان صنایع آلاینده

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈامیر انصاریˈ یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح سیستم فیلتراسیون کارگاه سندپلاست شرکت صنایع آذرآب اراک افزود: از این تعداد واحد صنعتی آلاینده، ۴۰ واحد شرکت های صنعتی بزرگ می باشد که ۱۲ شرکت در محدوده شهری اراک فعالیت می کند.

وی ادامه داد: تکنولوژی قدیم و فرسوده این شرکت ها عامل اصلی آلایندگی آنها است که در صورت به روز شدن و استفاده از فنآوری مدرن بسیاری از مشکلات ناشی از آلایندگی این شرکت ها حل می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شرکت صنایع آذرآب اراک با رعایت شاخص های محیط زیست و ایجاد ۱۰ هکتار فضای سبز در داخل و فضای خارج از شرکت به عنوان صنعت سبز استان مرکزی در سال جاری معرفی می شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته نیز شرکت تولیدی ماشین آلات صنعتی و راهسازی هپکو موفق به کسب عنوان صنعت سبز در استان مرکزی شد.

انصاری گفت: بسیاری از مواد آلایند ه ای که از دودکش های شرکت های صنعتی آلاینده بیرون می آید در صورت مدیریت، کنترل و برگرداندن آن مواد به چرخه تولید ضمن کاستن از خطرهای زیست محیطی باعث سود آوری کاهش هزینه ها نیز می شود.

وی بیان کرد: صنایعی که عوارض مالیاتی آلودگی پرداخت می کنند در صورت رعایت شاخص های محیط زیست و کاهش آلودگی می توانند از معافیت مالیاتی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: تمام صنایع آلاینده تا پایان سال جاری باید شفاف سازی کرده و میزان آودگی ناشی از صنایع خود را به مردم نشان دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.