افتتاح سامانه فیلتراسیون گرد و غبار کارگاه سند‌پلاست صنایع آذرآب اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، قائم مقام مدیر عامل شرکت صنایع آذرآب اراک بعد از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این سامانه، گفت: این سامانه با استفاده از فشار هوا و دستگاه ساینده و مکش موجب جلوگیری از ورود یک تن گرد و غبار در هفته به فضای شهر اراک می‌شود که یکی از اثرات آن جلوگیری از افزایش آلودگی هوای اراک است.

غلامحسین کاتوزیان ادامه داد: عملیات ساخت این دستگاه از اواخر سال گذشته با اختصاص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و با هدف کاهش آلودگی ناشی از فعالیت‌های این شرکت آغاز شد.

وی، دستگاه‌های تصفیه آب و صابونی که شرکت صنایع آذرآب ساخته است را بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: این نوع دستگاه را تا به حال هیچ شرکتی در کشور ندارد و در صورت تخصیص منابع مالی این محصول را می‌توان به تولید انبوه رساند و در اختیار همه شرکت‌ها قرار داد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت صنایع آذرآب اراک تصریح کرد: ساخت فیلترهای مهار کننده آلاینده‌های ناشی از اکسیدهای ناکس و نیتروژن، ساخت دستگاه‌های تصفیه آب و صابون، جدا سازی پسماند از مبداء تا مقصد، ایجاد ۱۰ هکتار فضای سبز در داخل و اطراف شرکت، مدیریت پسماند و… بخشی از اقدامات این شرکت در راستای کاهش آلایندگی هوای شهر اراک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که در نیمه نخست امسال ۸۶ روز از ایام را ناسالم گذرانده است.

امیر انصار با اشاره به اینکه تاکنون و در راستای کاهش آلایندگی هوای شهر اراک چهار هزار و ۷۲۴ خودرو فرسوده از رده خارج شده است، بیان داشت: در بخش حمل و نقل ۸۶ درصد آلایندگی‌ خودروها سهم خودروهای شخصی و ۱۴ درصد سهم خودروهای عمومی است.

وی افزود: براساس پژوهش‌های موجود سهم خودروها در ایجاد این آلاینده‌ها ۲۱ درصد، صنعت ۴۷ درصد، ریزگردهای فرا منطقه‌ای ۱۵ درصد، ریزگردهای محلی ۱۰ درصد و و پروژه های عمرانی و معدن ۵ درصد و واحدهای اداری ، تجاری و خانگی ۲ درصد مشخص شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در پایان با اشاره به فعالیت گشت‌های شبانه حفاظت محیط زیست برای کنترل فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده، متذکر شد: با فعالیت این گشت‌ها تاکنون ۵۰ واحد صنعتی آلاینده شناسایی و ۲۵ واحد نیز تعطیل شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.