استاندار استان مرکزی: مدرسه‌سازی مصداق فرهنگ‌سازی در کار خیر است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی، در دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اراک گفت: مدرسه‌سازی گامی مؤثر در راستای گسترش و ترویج کارهای نیکوکارانه و خیر است.

 

وی با بیان اینکه در این کار خیر، نیکوکاران، اموال، تجربه و علم خود را بدون چشم‌داشتی در اختیار دیگران قرار می‌دهند، افزود: خیرین حاضر در جشنواره از مال خود برای فعالیت‌های خیرخواهانه گذشتند.

 

استاندار استان مرکزی ادامه داد: بسیاری از خیرین تجربه‌های خود را در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در اختیار دیگران گذاشته و برخی نیز علم و دانش خود را به دیگران می‌آموزند.

 

مقیمی با تأکید بر فراهم کردن زمینه برای پرورش نیروی انسانی، اضافه کرد: کشورهایی که به توسعه پایدار توجه دارند، به علم و دانش و نیروهای متخصص نیز اهمیت می‌دهند.

 

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به آموزش و پرورش و تربیت نیروهای انسانی متخصص و ماهر بسترساز پیشرفت در عرصه های مختلف است.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از منابع طبیعی و خدادادی محروم هستند، خاطر نشان کرد: این کشورها با تمرکز بر تعلیم و تربیت و نظام آموزشی و تربیت نیروهای متخصص بسیاری از مشکلات خود را رفع کردند.

 

مقیمی با بیان اینکه این کشورها تولید ناخالص ملی بالایی دارند، تصریح کرد: این مهم به دلیل توجه به آموزش و گسترش علم و دانش است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی اسلام بر علم و علم‌آموزی تأکید فراوان دارند، گفت: شاید یکی از دلایل مدرسه‌سازی و فعالیت‌های نیکوکارانه توسط خیرین ایجاد فرصتی در کار خیر و ترویج این فرهنگ متعالی برای مردم است.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه امروز قریب به ۴۰ درصد از هزینه‌های مدرسه‌سازی‌ و فضاهای آموزشی توسط مردم تأمین شده و ۶۰ درصد را دولت تأمین می‌کند، انجام فعالیت‌های نیکوکارانه را توفیقی برای افراد دانست و تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را دانسته و از این فرصت به بهترین وجه استفاده کنند.

 

به گزارش ایسنا، سیف‌الله کریم‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز در این جشنواره با تأکید بر اینکه اساس جامعه مدرسه است، گفت: مدرسه‌سازی به یک فرهنگ تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران الگوی بی‌نظیری برای دانش آموزان هستند، افزود: گاهی دانش آموزان نیز از خیرین الگوگیری کرده و در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیش‌قدم می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه در امر مدرسه‌سازی پایان‌ ناپذیر است، تصریح کرد: بازسازی مدارس، هوشمندسازی و ایجاد زمینه‌هایی برای یادگیری بهتر دانش آموزان نیازمند حضور مداوم خیرین است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.