تجلیل از خادمان ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبر گزاری تسنیم از اراک، مراسم آیین تجلیل از دستگاه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور محمد حسین مقیمی استاندار مرکزی، مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی، محمد رضا عاشوری معاون برنامه ریزی استانداری، شکراله حسن بیگی معاون امنیتی و سیاسی استانداری مرکزی و محسن رحمتی سرپرست میراث فرهنگی مرکزی در اراک برگزار شد.

دو ماه پیش از شروع سال جدید ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی به ریاست مقیمی استاندار مرکزی و دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با عضویت دستگاههای  اجرایی شامل فرمانداری ها، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، و آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و ستادهای شهرستانی  که با مسئولیت فرمانداران و عضویت شهرداریها و ادارات و نهادهای شهرستانی و حمایت دستگاه قضایی استان تشکیل شد.

هدف از ایجاد و تشکیل این ستاد انجام برنامه ریزی های درست و دقیق در راستای خدمت رسانی با کیفیت مطلوب به مسافران و گردشگران و نیز فراهم کردن میزان رضایت مندی در آنان بود.

این ستاد با ۵ کمیته  که شامل زیر مجموعه های تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی و مالی ،فرهنگ سازی و برنامه ریزی و  نظارت بر تاسیسات گردشگری و اصناف و اطلاعات و آماربود  که از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۲ با استقرار دبیرخانه ستاد در حوزه معاونت عمرانی استانداری و برگزاری مانور آمادگی دستگاههای عضو و همچنین اعزام گروه های امدادی و اکیپهای پلیس راه ؛  فوریتهای پزشکی؛ هلال احمر و اکیپ های راهداری به محور های استان و استقرار پایگاههای راهنما در ورودی شهرها، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و تا پایان تعطیلات با جدیت به فعالیت خود ادامه داد.

اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی

۴ جلسه هماهنگی استانی ستاد با دستگاههای عضو و ۱۶ جلسه ی کمیته های پنج گانه با حضور دستگاههای عضو و ۲۴ جلسه هماهنگی ستادهای شهرستانی به ریاست فرمانداران در این ستاد برگزار شد که در هرکدام از این جلسات وظایف هریک از دستگاه ها به طور واضح مشخص گردید.

در راستای آموزش دهیاران نیز جلسات  توجیهی برای دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای استان و آماد ه سازی جاذبه های گردشگری روستاها برگزار شد.

برپایی پایگاههای استقبال نوروزی در ورودی شهرهای استان و ارائه خدمات مربوطه در طول ایام سفر و مراسم ویژه و توزیع سوغات استان در ورودی شهرها در اولین روز بهاربا همکاری هریک از این دستگاه ها انجام شد.

بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاههای عضو ستاد به تعداد ۲۸۸ مورد و بازرسی گروهی ۵۰ مورد و سرکشی مسئولان برحسن انجام کار پایگاههای امدادی و خدماتی از طریق بالگرد و سفرهای زمینی در طول مدت سفرصورت گرفت.

جمع آوری آمار، اطلاعات و گزارش عملکرد دستگاههای عضو ستاد و بررسی و تجزیه و تحلیل گزارشات و اطلاعات جمع آوری شده  و تهیه گزارش مصور از عملکرد کلیه دستگاههای عضو ستاد و نیز رتبه بندی دستگاههای عضو از نظر خدمت رسانی شایسته به مسافرین و مهمانان نوروزی در جمله اقداماتی بود که توسط این ستاد صورت گرفت.

دستگاه های برتر ستاد تسهیلات سفر نوروزی

تمامی دستگاههای عضو ستاد به نحو مطلوب ارائه خدمت نمودند که از همگی این دستگاه ها  تقدیر و تشکر شد ولی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و نیز شاخص های معین شده  جمعیت هلال احمر،  دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها،پلیس راه و آموزش و پرورش  در بحث خدمت رسانی در صدر فهرست دستگاههای اجرایی عضو ستاد قرار گرفتند که از همگی آنها تقدیر به عمل آمد.

فرمانداری شهرستان اراک و دلیجان و شهرداری اراک و نراق  در بین فرمانداریها و شهرداریهای استان بیشترین خدمات را به مسافرین و مهمانان نوروزی ارائه دادند.

ازپوشش خوب صدا و سیمای استان از اقدامات صورت گرفته و برنامه های متنوع که این رسانه در راستای انعکاس اخبار ستاد داشت نیز قدرانی های لازم صورت گرفت.

اقدامات راهداری و پلیس راه ، هلال احمر و فوریتهای پزشکی استان سبب گردید که آمارمیزان  تصادفات و نیز تلفات جاده ای در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد و این در حالی است که آمار سفر در نوروز امسال بیش از سال گذشته بوده است.

آمارکل مسافرین در سطح استان مرکزی در ایام سفر نوروزی  ۵ میلیون نفر و آمار مسافرین اسکان یافته در شهرهای مختلف  این استان ۶۹۰۶۹۱ نفر بوده که از نظر تعداد مسافرین رتبه ششم کشور را داراشد.

تعداد۲۰۰هزار نفر از جاذبه های مذهبی، گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند که بیت حضرت امام(ره) در شهر خمین بیشترین بازدید کننده را داشته و باغات گل و گیاه محلات در رتبه دوم قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.