معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی خیرآباد و کاوه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی صبح سه شنبه در سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: این جلسه با دستور کار بررسی مشکلات و موانع اجرایی قانون مالیات و بررسی مشکلات صنایع ریلی استان برگزار شده است.

وی با اشاره به مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم اظهارداشت: باید مسائل مربوط به قوانین مالیاتی طبق مفاد قانونی آن اجرایی شوند.

مقیمی ادامه داد: نمایندگان شورای حل اختلاف  نیز باید به مسائل مالیاتی و قوانین آن آشنا باشند و انتخاب نماینده بر عهده دادگستری است.

استاندار مرکزی در پاسخ به درخواست های دبیر شورای راهبردی استان مرکزی با بیان اینکه برای رفع مشکلات ساخت واگن و تجهیزات ریلی در استان باید سه تضمین کیفیت بالا، تحویل به موقع و قیمت تمام شده پایین توسط مسئولان این امر ایجاد شود، گفت: استانداری مرکزی آمادگی هر گونه حمایتی را از این صنعت در استان دارد؛ لذا مسئولان این امر باید  برای رفع مشکلات جذب کار در داخل و خارج از استان با نوشتن نامه هایی مجزا برای استانداری مسائل را با مسئولان امر در میان گذاشته تا حمایت مسئولان استانی را در رفع این مشکلات داشته باشند.

ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب

وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای تحقق سیاست های مقاومت اقتصادی در کشور باید آئین نامه و دستورالعمل هایی از سوی دولت تدوین و از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی اجرا شوند.

مقیمی افزود: استان مرکزی هم برای تحقق این مهم در استان اقدام به انجام کار کارشناسی نموده که تا پایان هفته نتایج آن اعلام خواهد شد.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم در این جلسه گفت: بررسی پرونده های مالیاتی توسط نمایندگان شورای حل اختلاف ۴۸ ساعت زودتر از موعد دادگاه از درخواست های بخش خصوصی است که اجرای آن می تواند فرصت بررسی بیشتر پرونده های مالیاتی را به نمایندگان شورای حل اختلاف بدهد.

محمدرضا جعفری افزود: همچنین معافیت مالیات شهرک صنعتی شماره سه یعنی شهرک صنعتی خیرآباد و شهرک صنعتی کاوه هم که خارج از شعاع ۳۰ کیلومتری و ۱۲۰ کیلومتری هستند از دیگر درخواست های این شورا است.

وی صدور گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده از سه ماه به یکسال را از دیگر درخواست های این شورا در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان عنوان و بیان کرد: تحقق این موارد که از موانع و مشکلات بخش خصوصی است می تواند در ایجاد فضایی مناسب برای کسب و کار در استان تاثیرگذار باشد.

مشکل ارتباطات از بزرگترین مشکلات صنایع ریلی استان

در ادامه جلسه دبیر شورای راهبردی استان مرکزی هم با مطرح کردن مشکلات صنایع ریلی گفت: یکی از بزرگترین صنایع کشور صنایع ریلی هستند که جذب کار در داخل و خارج از استان از مشکلات عدیده آنها بشمار می رود.

عماد مردانی افزود: استان مرکزی بیش از ۳۰ درصد سهم ساخت واگن کشور را بر عهده دارد که این نسبت به ظرفیت و توانایی استان بسیار کم است.

وی ابراز کرد: برای رفع این مشکل با چندین شرکت سازنده واگن در کشور مذاکره کرده ایم که آنها برای شروع کارشان تقاضای دریافت وام و زمین را دارند.

مردانی با اشاره به اینکه برای احداث ریل در خیرآباد به ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است درخواست رسیدگی به این مسائل را کرد.

معافیت مالیات شهرک های صنعتی خیرآباد اراک و کاوه به صورت شفاف

گفتنی است در این جلسه معافیت مالیات شهرک های صنعتی خیرآباد اراک و کاوه شهر ساوه به صورت شفاف مشخص و معین شد که قانون معافیت از مالیات شامل حال این شهرک های صنعتی نیز می شود.

مطالعه پرونده های مالیاتی توسط نمایندگان شورای حل اختلاف ۴۸ ساعت زودتر از موعد و صدور گواهی ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده از سه ماه به یکسال از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با هدف بهبود وضعیت فضای کسب و کار در استان برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.