فصلنامه راه دانش در اراک مجدد به چاپ می‌رسد

به گزارش مرکزی دیلی،حسین شاکری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به معرفی مفاخر مرکزی اظهار کرد: معرفی و برگزاری مراسم گرامیداشت مشاهیر و مفاخر استان مرکزی نیز به صورت جدی در دستور کار است که تعدادی از شخصیت ها معرفی می شوند.

وی افزود: به نظر بنده هرگاه جامعه فرهنگی و هنری، اراده ای معطوف برای فراهم آوردن زمینه های لازم برای ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت های فرهنگی و هنری احساس نکند، دچار یأس و ناامیدی شده و در مقابل هرگاه چنین اراده ای را احساس کند، امیدوارانه وارد عرصه های فرهنگی و هنری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر تغییر این فضا به دور از شعار تصریح کرد: تلاش بنده این است که به دور از شعار و تعارف به گونه ای عمل کنم که چنین احساسی در بدنه اصلی اهالی فرهنگ و هنر ایجاد نشود و یخِ بی اعتمادی بین فرهیختگان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذوب شود و امیدوارم در این جهت به توفیق برسم.

وی با اشاره به مقوله فرهنگ گفت: فرهنگ و هنر مجموعه ای است که نیاز به تعامل و همفکری میان تمامی اهالی این حوزه و متولیان مربوطه دارد، متولیانی به غیر از ارشاد که مدت هاست نقش خود در این زمینه را فراموش کرده اند، امید که با تعامل سازنده و برنامه ریزی های به جا شاهد حرکت دوباره قطار فرهنگ و هنر در استان باشیم.

شاکری با اشاره به  تغییرات نیروی انسانی در مجموعه فرهنگ وارشاد اسلامی استان افزود: بدون شک نیروی انسانی بازوی حرکتی مدیریت به حساب می آید لذا تغییرات در نیروی انسانی اداره کل، تغییراتی از دورن سازمان و بیشتر به شکل جابجایی و با نگاه استفاده از نیروهای جوان تر؛ اما آزموده و با تجربه و دانش کافی انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از نیروهای بیرون سازمانی در حد ضرورت و اضطرار و با رعایت جمیع جوانب است تصریح کرد: نباید در حوزه فرهنگ و اقتصاد تنها به ساعت اداری توجه کرد بلکه حضور در میدان عمل و در تمامی اوقات مهم است، چرا که فرهنگ مختص زمان و شخص نیست و شامل همه ابعاد می‌شود.

پروژه تالار مرکزی اراک بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با اشاره به پروژه های عمرانی نیمه تمام فرهنگی  از جمله تالار مرکزی اراک گفت: تالار مرکزی از پروژه های ملی است که دولت مکلف است با توجه به اینکه از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردار است، اعتبارات ملی و  منابعی را برای تکمیل و تجهیز آن تخصیص دهد.

شاکری افزود: این طرح ملی که از تیرماه سال ۹۱ در فهرست طرح مهر ماندگار دولت دهم قرار گرفته در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و با زیر بنای ۱۴ هزار متر مربع و در سه طبقه در حال ساخت است که  قرار است دارای سالن‌های موسیقی و تئاتر، رستوران، سالن همایش و کارگاه‌ها و گالری‌های فرهنگی و هنری باشد.

وی تصریح کرد: نظر به مشکلات مالی و اعتباری کشور به خصوص در بخش عمرانی، سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در سال جاری تکمیل و تجهیز پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و ادامه پروژه های زخمی شده و با پیشرفت های فیزیکی کمتر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تجهیز و نگهداری مجموعه تالار مرکزی را از ساخت آن مهم‌تر و پرهزینه‌تر دانست و گفت: خوشبختانه در استان مرکزی با عنایتی که شخص استاندار بعنوان نماینده عالی دولت به بخش فرهنگ دارند نسبت به این پروژه پیگیری های مکرری را انجام داده اند و همچنین نمایندگان محترم شهرستان اراک در مجلس شورای اسلامی به طور جدی دنبال تکمیل این پروژه بزرگ است، از این رو امیدواریم با پیگیری های سه جانبه استاندار، نمایندگان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این پروژه در سال جاری تکیمل و مقدمات بهره برداری از آن فراهم آیند.

فصلنامه راه دانش راه اندازی شد

شاکری در ادامه از از راه اندازی مجدد فصلنامه پژوهشی فرهنگی نشریه «راه دانش»خبر داد و افزود: نشریه راه دانش از ابتدا بعنوان و با انگیزه فراهم آوردن زمینه های لازم برای پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر و ارائه یافته های محققان در این عرصه به جامعه فرهنگی و هنری استان اعلام موجودیت کرد که متاسفانه در سال های اخیر کم کم  به وادی فراموشی سپرده شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که هسته فرماندهی هر سازمانی بخش تحقیق و پژوهش آن می باشد تصمیم گرفته شد با هدف انجام پژوهش های کاربردی در حوزه فرهنگ عمومی و هنر و با آرایش جدید و استفاده از نیروهای مجرب و فرهیخته در شورای پژوهشی اداره کل و نیز شورای سردبیری فصل نامه، برگ جدیدی از فعالیت ها و پژوهش ها ورق خورده و جای خالی پژوهش های فرهنگی و هنری کاربردی تا حدودی جبران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه انتشار این فصلنامه با هدف نشر مقالات، تحقیقات و گزارش‌ها و مصاحبه‌های تخصصی با رویکرد علمی و پژوهشی در دستور کار ارشاد قرار گرفته است گفت: این فصلنامه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و به منظور ایجاد فضای همکاری، رقابت و پویایی تحقیقاتی در فضای فرهنگی استان به زودی منتشر می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.