بهره برداری از مجهزترین چاپخانه دیجیتال غرب کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار موج از اراک، مدیر مجتمع چاپ هم کیشان گفت: هم اینک سه دستگاه چاپ چهاررنگ، دو دستگاه دو رنگ و دو دستگاه تک رنگ در این مجموعه نصب و راه اندازی شده و در هر ساعت ظرفیت چاپ ۵۰۰ هزار ورق وجود دارد.
وی افزود: یک دستگاه تیغ زن اشکال هندسی نیزبرای نخستین باردر سطح این چاپخانه نصب شده که قابلیت جعبه سازی در اندازه های مختلف و با الگوهای گوشه دار را دارد.
تجهیزات موجود چهار و دو رنگ چاپی این مجموعه توان تیراژ یک میلیونی در طول فعالیت هشت ساعته (یک شیفت) را دارد.
کیشانی فراهانی تصریح کرد: با بهره برداری از این چاپخانه مجهز و صنعتی برای ۲۵ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده که تا پایان امسال با راه اندازی امکانات تخصصی در چاپ برجسته و سایر بخشها، نیروی انسانی به ۷۰ نفر افزایش می یابد.
در ادامه استاندار استان مرکزی گفت: فرهنگ، زیربنای سایر حوزه ها است و توسعه صنعت چاپ و نشر به عنوان یکی از مولفه های مهم تحولات فرهنگی و اجتماعی در این استان اهمیت خاص دارد
محمدحسین مقیمی افزود: اراک با پیشینه غنی فرهنگی نیازمند تقویت زیرساختهای چاپ و نشر و امکانات معنوی وهنری است و باید تلاش شود تا سرمایه ها به این حوزه جذب شود.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری فرهنگی در کنار توسعه علوم انسانی و حوزه اندیشه باید درتولید ثروت و اشتغالزایی نیز پررنگ دیده شود و این چاپخانه الگوی مناسبی دراین بخش است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بهره مندی از چاپخانه پیشرفته و با کیفیت، مطالبه جدی اصحاب رسانه و فرهنگ استان مرکزی بود و پیش از راه اندازی این چاپخانه بیشتر مطبوعات سفارشهای چاپی خود را به مناطق همجوار می بردند.
مصطفی مشایخی افزود: هم اینک اغلب چاپخانه های این استان به دلیل فرسودگی تجهیزات و فناوری قدیمی قادر به تامین نیازهای تخصصی چاپ و نشر نبودند.
وی عنوان کرد: ۸۱ موافقتامه تاسیس چاپخانه دردستور کار است و ۱۰ مجوز نقل و انتقالات ماشین آلات جدید نیز برای امکانات چاپی موجود با مجوز شورای اشتغال استان انجام شده است.
در حال حاضر ۱۰۷ چاپخانه دراستان مرکزی فعالیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.