رشد جمعیت در استان مرکزی پایین تر از شاخص کشوری است

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر «بابک عشرتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس سند برنامه چشم انداز نظام، رشد جمعیت ایران باید به یک و چهاردهم درصد برسد که پرداختن به ابعاد مختلف برای جبران این عقب افتادگی در استان ضروری است.

وی اظهار کرد: درحال حاضر شاخص فرزندآوری هر زن در استان مرکزی در سن باروری (۱۰ تا ۴۹ سالگی)یک و شش دهم نوزاد است در حالیکه این شاخص در کشور یک و هشت دهم نوزاد برای هر زن در سن باروری است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: شاخص فرزندآوری در سنین باروری زنان استان از سال ۸۵ تا کنون کمتر نشده بلکه کاهش جمعیت متاثر از کم شدن تعداد زنان متاهل ، تاخیر در ازدواج و عدم تمایل به فرزندآوری زوجین است.

دکتر عشرتی اظهار کرد: سیاست های تنظیم جمعیت در وزارت بهداشت در راستای سیاستهای جمعیتی کشور است و آنچه در برنامه های این وزارتخانه برآن تاکید می شود، مداخلات بهداشت باروری با هدف پیشگیری از حاملگی های پرخطر است.

وی یادآور شد: مرکز بهداشت، تنظیم فواصل بارداری و پیشگیری از حاملگی ناخواسته را با هدف تامین بهداشت مادر و نوزاد و حمایت از نسل سالم و پویا در دستور کار دارد.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد: سیاستهای جمعیتی، شاخه های متعددی را در حوزه بهداشت، امنیت روانی جامعه و اجتماعی دارد و نیاز است دستگاه های متولی با ظرافت و برمبنای علمی و کارامد در این خصوص سیاستگذاری و برنامه ریزی کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.