ملک حسینی:دهه چهارم فعالیت دانشگاه آزاد دهه کیفی‌سازی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، عباس ملک‌حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: شورای مشترک مناطق ۵ و ۲۳ دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های لرستان، مرکزی و همدان در مجتمع فرهنگی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک واقع در رامسر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای مشترک مناطق ۵ و ۲۳ دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ششم و هفتم شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در رامسر برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سه دهه از فعالیت ‌خود را پشت سر نهاده و وارد دهه چهارم فعالیت خود شده که این دهه به دهه کیفی اختصاص داده شده است.

دبیر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با توجه به قرار گرفتن در دهه کیفی‌سازی، شورای مشترک مناطق ۵ و ۲۳ دانشگاه آزاد اسلامی با هدف استفاده از پیشنهادها، نظرات و تجربیات روسای واحدها و مراکز دانشگاهی به لحاظ اشتراکات و هم‌افزایی علمی، پژوهشی و فرهنگی مناطق ۵ و ۲۳ برگزار خواهد شد.

ملک‌حسینی بیان کرد: شورای مشترک مناطق ۵ و ۲۳ دانشگاه آزاد اسلامی در قالب چهار کمیسیون آموزش، کمیسیون پژوهش، کمیسیون فرهنگی و دانشجویی و کمیسیون اداری و مالی و عمرانی به بررسی مسائل می‌پردازد.

وی ادامه داد: بررسی شاخص‌های پیشنهادی به منظور کیفیت ‌بخشی به فعالیت ‌آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها، شاخص‌های ارزیابی آموزشی، بررسی چگونگی راه‌اندازی دفاتر سنجش و نظارت حوزه معاونت آموزشی در استان‌ها, برنامه‌ریزی شروع سال تحصیلی جدید و بررسی راهکارها از اهم مواردی است که در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

دبیر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون پژوهش نیز مشارکت در تأسیس پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های پژوهشی، هسته‌های پژوهشی، مشارکت در تأسیس مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری و شرکت‌های دانش بنیان، سامان بخشی امور پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، بررسی موانع و ارائه پیشنهادها به منظور جذب ۶ درصد بودجه پژوهشی واحد‌ها و مراکز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ملک‌حسینی ابراز داشت: در کمیسیون فرهنگی و دانشجویی بررسی شیوه‌های ارتقاء کیفیت مسابقات و فعالیت‌های ورزشی، تشریح آخرین وضعیت نقشه جامع فرهنگی مناطق ۵ و ۲۳، چگونگی بسط و گسترش شورای هم‌اندیشی استادان در واحدها و بررسی شیوه‌های برنامه‌ریزی فرهنگی در واحدهای دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت : بررسی شیوه‌های متنوع‌ سازی درآمدها، پایش برنامه پنج‌ ساله واحدها و مراکز دانشگاهی، بررسی بخشنامه کنترل هزینه‌ها و بررسی سیاست‌های عمرانی در برنامه پنجم نیز از مواردی است که در کمیسیون اداری و مالی و عمرانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.