۷۰درصد از ظرفیت تولید شرکت واگن پارس اراک غیرفعال است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، محمد محمدی در جریان بازدید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از شرکت واگن پارس اراک اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰درصد از ظرفیت تولید واگن پارس اراک غیرفعال است و این شرکت تنها با ۳۰درصد ظرفیت خود مشغول به کار است.

وی افزود: به دلیل تنگناهای مالی و چالش های اقتصادی در سال های گذشته و همچنین مشکلات نقدینگی، در حال حاضر این شرکت با ۳۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت دارد.

محمدی با اشاره به فعالیت گسترده این شرکت در سال های گذشته و بهره مندی از آخرین فناوری روز در حوزه ریلی و به کار گیری متخصصین در این حوزه تصریح کرد: این شرکت با سازمان ها و شرکت های ریلی برای ۳۵ دستگاه واگن قطار مسافربری و ۱۰۰ دستگاه واگن مترو قرارداد منعقد کرده است که امید است بتوانیم به موقع به تعهدات خود در زمینه تحویل واگن ها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با اشاره به توانمندی های این شرکت برای تولید انواع واگن های مورد نیاز از اینکه با وجود توان این شرکت در تامین نیازهای داخلی، از چین به کشور واگن وارد می شود ابراز تاسف کرد و خواستار جلوگیری از واردات اینگونه واگن ها که توان ساختش در کشور موجود است شد.

گفتنی است شرکت واگن پارس اراک با ۴۰ سال سابقه فعالیت و ایجاد اشتغال برای حدود ۹۰۰ نفر در مساحتی حدود ۳۳ هکتار در مجاورت شهر اراک قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.