تقویت تجاری‌سازی در فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن نجفی ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به قوانین حمایت از ایده نخبگان اظهار داشت: مالکیت معنوی بایستی در سطح ملی کارهای جدی‌تری انجام شود چرا که ما در سطح کلان دراین زمینه دچار ضعف هستیم که باید مرتفع شود.

وی افزود: ضعف تجاری‌سازی موضوعی است که در کشور بسیار دیده می‌شود و ماباید به سمتی حرکت کنیم که با تربیت افراد نخبه زنجیره تولید ثروت از ایده را ایجاد کرده و به رونق و بهبود تجاری‌سازی کمک کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری جشنواره منطقه‌ای رویش در واقع پالایش استعدادها در سطح مختلف و حمایت هدفمند از آنها است.

نجفی با اشاره به هدف نهایی بنیاد نخبگان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی و تجاری کردن اصل مهم هدف نهایی در بنیاد نخبگان است که باید این عنصر را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: ما مذاکرات خود را با ادارات و سازمان‌های مرتبط با اهداف بنیاد نخبگان آغاز کرده‌ایم که با اعلام آمادگی از سوی آن‌ها می‌توانیم برنامه‌های مشترک خود را شروع کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در هفته پژوهش فراهم کردن بستری به منظور ارتقاء سطح پژوهشی نخبگان و اهمیت به این موضوع است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پایان جشنواره از نخبگان استانی تقدیر می‌شود.

نجفی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت: در حال حاضر هنوز مرحله ثبت‌نام آغاز نشده اما با توجه به برنامه‌ریزی‌ها تعداد ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای توجه به استعدادهای استان و پرورش نخبگان طرح شهاب از جمله مواردی است که از سال گذشته در استان مرکزی آغاز کرده و از یک منطقه به ۳ منطقه افزایش داده ایم.

رئیس بنیادملی نخبگان استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد شناسنامه با ۸ محور و تکمیل آن بعد از ۶ سال از دیگر اقدامات بنیاد نخبگان استان مرکزی است که بعد از گذشت این مدت شناسنامه کامل و جامعی از این مرز وبوم داریم و می‌توانیم استعدادها را به سمت نیازها و توسعه کشور سوق می‌دهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.