اظهارات استاندار مرکزی در نشست با شهرداران، بخشداران و فرمانداران استان

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- محمود زمانی قمی در نشست با شهرداران، بخشداران و فرمانداران استان مرکزی که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، گفت: بدون تردید یکی از استان هایی که بیشترین مفاخر و صاحبان اندیشه را در خود دارد استان مرکزی است.

وی افزود: از این جهت ما یک استان با ظرفیت هستیم و می توانیم کانون توجه گردشگران ایرانی و غیر ایرانی باشیم.

زمانی قمی ضمن تاکید بر اینکه کلانشهر اراک تحت تاثیر آلاینده های فراوان قرار دارد، به افسردگی و بیماری های نظیر آن و صدمات ناشی از این بیماری ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زیبایی مبلمان شهری اراک می تواند جبران آلودگی هوای اراک باشد.

استاندار مرکزی در ادامه  ضمن شادباش به منظور فرا رسیدن عید غدیر خم گفت: قطعا همه نهضت های دینی ما قبل از واقعه غدیر خم، آمدن همه پیامبران و پیامبر خاتم در این نقطه تکمیل می شود.

وی افزود: دیگر اعیاد دینی ما در سایه عید غدیر خم معنا و تفسیر می شود.

زمانی قمی گفت: اگر بشریت از ظرفیت های آن حادثه به درستی استفاده کرده بود صحنه امروز دنیا به کلی تغییر کرده بود و با آن چیزی که امروز می بینیم متفاوت بود، اما متاسفانه غدیر مثل بسیاری از حقایق مورد بی مهری  قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: آنهاکه معتقد به این رخداد هستند هر چه می توانند باید در عظمت و بزرگداشت این حادثه تلاش کنند.

به گزارش ایسنا مهدی زندیه وکیلی نیز گفت: طرح مترو با حمایت معاون عمرانی وزیر در کارگروه زیربنایی دولت تصویب شد و چند ماه است که مطالعات امکان سنجی این پروژه در شورای ترافیک استان نیز به تصویب رسیده و منتظر طرح آن در شورای عالی ترافیک و تصویب آن هستیم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۵ و قرار گرفتن در جدول مترو این پروژه در اراک کلید بخورد.

وی گفت: در سه سال گذشته ۱۵ اتوبوس خریداری شده و پول آن را پرداخت کرده ایم، اما متاسفانه به شهرداری اراک تحویل داده نشده است که امیدواریم در سری جدید که قول آن را نیز داده اید، اراک در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا محمدحسن آصفری نیز خط مقدم اصلی خدمت رسانی به مردم را شهرداری ها دانست و گفت: با اقدامات شهرداری ها و خدمت رسانی به مردم از طریق شهرداری ها، امید مردم به نظام  بیشتر می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: کمک رسانی در خط اصلی خدمت به مردم متضمن بیمه کردن انقلاب، امید دادن به مردم  و امیدوار کردن مردم به نظام است.

آصفری تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه ارزش افزوده و مالیات رتبه پنجم کشور است اما در برگشت سرمایه به استان همیشه رتبه ۲۵ به بالاست و همین امر سبب ناامیدی مردم می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مالیات را می پردازند اما در مقابل برگشتی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به بدهی چهار میلیارد تومانی اتوبوسرانی اراک به شرکت گاز گفت: اگر ۱۴۰ دستگاه اتوبوس غیرفعال شود هیچ کس نمی تواند کاری کند.

آصفری خاطرنشان کرد: یارانه ای که باید به بخش حمل و نقل پرداخت شود مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ضمن تاکید به نیمه کاره بودن برخی پروژه ها در اراک به ویژه طرح ۵۵ متری گفت: این پروژه به مدت ۲۰ سال است که به عنوان خط قرمز تعریف شده و هزار و ۸۰۰ خانوار در این خط قرار گرفته اند. شهرداری نه پول دارد که به مردم بپردازد و نه حاضر است عقب نشینی کند تا طرح ادامه یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: طرح متروی اراک نیز هنوز متاسفانه اجرایی نشده است، این در صورتی است که ۴۷ درصد آلودگی هوای اراک مربوط به تردد خودروهاست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.