آلودگی هوای کلانشهر اراک به بیش از دو برابر حد مجازرسید

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمهدی مصطفویˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر دو و نیم میکرون در هوای اراک ۶۶ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده درحالیکه شاخص سنجش استاندارد این آلاینده ۳۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

وی اظهار کرد: کارشناس مسوول مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: ذرات معلق با قطر دو و نیم میکرون به دلیل کوچکی ابعاد با وارد شدن در دستگاه تنفسی در حوزه تحتانی شش ها رسوب می کند و بالا بودن میزان آن در هوا در طولانی مدت به شدت برای سلامت شهروندان زیانبار است.

مصطفوی اظهار کرد: میزان ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون نیز امروز در هوای اراک بالا است و با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص وجود پدیده باد در ساعات عصر پیش بینی می شود که غلظت آلاینده های هوا روند افزایشی داشته باشد.

وی عنوان کرد: شهروندان باید مراقبت و شست و شوی سامانه تنفسی، پرهیز از سفرهای درون شهری غیرضروری و عدم استفاده از کولر آبی را به هنگام بالا بودن غلظت ریزگردها جدی بگیرند.

کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: کلانشهر اراک از ابتدای امسال ۵۶ روز با کیفیت ناسالم را پشت سر گذاشته که شاخص کیفیت هوا در یک روز آن در شرایط بحران، دو روز اضطرار و مابقی روزها در شرایط هشدار بوده است.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. ali..a گفت:

    آلودگی کیلویی چند اینها با این همه پارازیت که دارند درروز به حلقوم این مردم شهرمیفرستند اصلا به فکر کسی نیستند حالا از آلودگی کارخانه ها بمیریم لااقل سیاسی نمردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.