چندگانگی مدیریتی در مساجد….

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام حسن دهقان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار داشت: مسجد از ابتدای نبوت پیامبر گرامی اسلام (ص) پایگاه هدایت، تصمیم‌گیری و اجتماع مسلمانان بوده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر نیز مسجد سنگر استوار و محکم مسلمانان است، افزود: این پایگاه همواره در ادوار مختلف تاریخ اسلام مورد تکریم مسلمانان و حتی در دوران جنگ نیز پایگاه مقابله با دشمن و شبهات و بدعت‌ها بوده است.

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: مساجد با دو رکن مردم و روحانیت به اهداف والای خود دست خواهند یافت.

حجت‌الاسلام دهقان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که مساجد دچار چندگانگی مدیریتی شده‌اند، اضافه کرد: مدیریت بر مساجد به عهده دستگاه‌هایی همچون تبلیغات، اوقاف و ستاد اقامه نماز است که سبب ایجاد چندگانگی مدیریتی شده است.

وی با بیان اینکه امور مساجد در استان‌ها مغفول واقع شده است و در حیطه مدیریت با مشکلات فراوانی مواجه هستیم از تشکیل ستاد رسیدگی به امور مساجد کشور خبر داد.

کارشناس فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه هیات امنای مساجد از سوی اوقاف تعیین می‌شوند، اظهار کرد: تعیین امین و هیات امنا برای مساجد به همراه بیان شرح وظایف برای آنها صورت می گیرد و علاوه بر شرح وظایف، جلسات آموزشی و ارایه مطالب مورد نیاز برای هیات امنا نیز برگزار می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر این که مردم امور دینی و تبلیغی خود را از روحانیت طلب می‌کنند، گفت: هیات امنای مساجد علاوه بر مسایل فیزیکی و عمرانی این اماکن مقدس، مجری و همراه ائمه جماعات هستند و ائمه جماعات،‌ هیات امنا و مردم مجموعه‌ای واحد بوده و به دنبال همزبانی و همراهی برای موفقیت در اثرگذاری این پایگاه مهم هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.