برگزاری نشست زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک زهرا فرجی ظهر امروز در نشست زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی اظهار داشت: زنانی که در عرصه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، باید مهم‌ترین نقش خود که همان همسرداری و فرزندداری است، را به بهترین شکل انجام دهند.

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگویی افتخارآمیز برای زنان ایرانی یاد کرد و از زنان ایرانی خواست تا با تاسی به آن بانوی بزرگ در برابر هجمه‌های غرب برای به انحراف کشیدن فرهنگ جامعه بایستند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی اظهار کرد: عزت و کرامت انسانی بزرگ‌ترین موهبتی است که درخشش نور اسلام در آسمان تاریک جاهلیت برای جامعه زنان به ارمغان آورد و شخصیت و منزلت فراموش شده این قشر را احیا کرد.

وی بیان کرد: مکتب انسان ‌ساز اسلام به همه عقاید جاهلیت در مورد زن خط بطلان کشید و به زن عزتی دوباره بخشید و فرزند دختر را حسنه و مایه خیر و برکت و زن را ریحانه و مظهر قداست و پاکی معرفی کرد و زنان را به عروج ملکوتی و افق‌های روشن نائل گردانید.

فرجی عنوان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی خود به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که بزرگ‌ترین آن ولایت‌مداری است، پاسداری کنند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: اگر زنان روز ولادت حضرت زهرا(س) را به عنوان روز زن پذیرفته‌اند این پذیرش باید به معنای تبعیت کردن از راه، منش و کردار آن حضرت باشد.

فرجی در باره حجاب زنان خاطر نشان کرد: حجاب عامل احترام به زن، ارزش و حافظ زنان است که این امر تا قبل از انقلاب اسلامی نبود و این مهم را امام خمینی(ره ) برای زنان جامعه احیا کرد.

وی پیاده شدن الگوها و رفتارهای فاطمه زهرا(س) در زندگی امروزی را از نیازهای حیاتی جامعه اسلامی برشمرد.

فرجی تصریح کرد: حفظ حجاب و استفاده از پوشش مناسب مهم‌ترین وظیفه زنان در جامعه اسلامی است و می‌تواند آنان را از بسیاری خطرات اجتماعی دور کند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) مشارکت زنان را از باب دین و در جایگاه معرفى اسلام بیان مى‏‌کنند و چهره‌‏اى که از دین و شریعت ترسیم مى‌‏کنند، جز این نیست که زنان در عرصه‌‏هاى مختلف حضورى مسئولانه و فعال داشته باشند و از تمام قواى خود بهره بگیرند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.