افتتاح ۳ کانون فرهنگی جدید‌التأسیس در مصلاهای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی ذولفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی، ۱۹ خردادماه با اشاره به فعالیت گسترده کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در سطح استان تقاضای مصلاها و مساجد جامع برای تأسیس کانون، گفت: تا سال ۹۱ پنج باب کانون در مصلای‌های استان به فعالیت می‌پرداختند که در سال ۹۱ با افتتاح سه کانون در مصلاهای دیگر استان به ۹ کانون افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این سه کانون مصلای جدیدالتأسیس در دو شهرستان استان افتتاح شده‌اند، افزود: دو باب از این کانون‌‌ها در شهرستان ساوه است که یکی در مصلای این شهر و دیگری در مصلای غرق آباد و یک کانون نیز در مصلای تفرش افتتاح شده است.

حجت‌الاسلام ذولفقاری با اشاره به اینکه از ۱۲ شهرستان استان ۸ شهرستان دارای کانون مصلای هستند، اضافه کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد استان آمادگی همکاری با مصلاها و مساجد جامع که محل برپایی نماز جمعه هستند جهت راه‌اندازی کانون فرهنگی را دارد.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی و دینی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و همچنین جذب جوانان به مساجد دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه این کانون‌ها دو رسالت بر عهده دارند، اظهار کرد: رسالت اول کانون‌های مصلاها شناسایی مسایل، مشکلات و شبهات جوانان و نوجوانان و انعکاس آنان به امامان جمعه برای طرح و پاسخگویی از طریق تریبون نماز جمعه است و رسالت دیگر آنها جذب جوانان و نوجوانان به این کانون‌ها برای حضور و گرایش آنها به نماز جماعت و حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.