خمین؛ گزینه‌ای برای استقرار پایتخت سیاسی کشور

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – با اشاره به اینکه یکی از گزینه‌های مورد نظر برای انتقال پایتخت سیاسی کشور شهرستان خمین است، اظهار کرد: این شهرستان از نظر جغرافیایی تناسب بسیاری با شرایط دارند و می‌تواند گزینه مناسبی برای این انتقال باشد.

وی تصریح کرد: با وجود مهیا بودن شرایط جغرافیایی برای این انتقال، اما زیرساخت‌های لازم برای این استقرار وجود ندارد که درصورت به توافق رسیدن باید حتما ایجاد شود.

رضایی با تاکید براینکه اگر وضعیت کشور و اقتصاد دولت در حدی باشد که بتواند زیرساخت‌ها را فراهم کند خمین گزینه مناسبی برای این انتقال و استقرار است، افزود: تهران به بن‌بست رسیده است و در کلیه ابعاد همه به فکر تجات این شهر هستند و انتقال پایتخت سیاسی کشور به یک شهر دیگر می‌تواند یکی از راه‌حل‌های مناسبت در این عرصه باشد تا فشارها به حداقل برسید.

وی عنوان کرد: دولت تا دوسال برای انجام کارکارشناسی و تصمیم‌گیری نهایی در این عرصه فرصت دارد و بیان این موضوعات در شرایط کنونی اقدام مناسبی نیست چراکه ممکن است باعث سوء استفاده‌هایی در این عرصه شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزینه‌های مطرح شده صرفا در حد حرف است و به هیچ عنوان نمی‌توان نظر قطعی در مورد آنها ارائه کرد. مردم باید هوشیار باشند چراکه طرح شهرهای موردنظر برای انتقال پایتخت سیاسی کشور ممکن است اثرات سوء برای مردم داشته باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.