افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، غلامحسین خدرایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۵۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان استان مرکزی برداشت شده که از این میزان، ۲۶۶ هزار تن آن به مراکز منتخب خرید تضمینی تحویل شده است.
وی ادامه داد: کشاورزان گندم کار استان مرکزی، امسال بیش از دو سوم از محصول زراعی گندم خود را برای فروش به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند.
خدرایی بیان کرد: کار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان تابستان ادامه می یابد و مجموع مطالبات گندمکاران نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت می شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اقبال کشاورزان به کاشت گندم و افزایش میزان برداشت این محصول در سال جاری، نیازی به خرید گندم از سایر نقاط کشور برای تامین نیاز استان نیست.
وی، پیشتاز، مهدوی، الوند، بهار و روشن را از مهمترین ارقام گندم کشت شده در استان مرکزی عنوان کرد و افزود: ۵۹ هزار هکتار از سطح زیرکشت گندم استان آبی و ۱۴۵ هزار هکتار نیز به صورت دیم است.
استان مرکزی با تولید سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی بیش از سه درصد از مجموع تولیدات کشور در این بخش را به خود اختصاص داده و از این نظر جزو ۱۰ استان برتر محسوب می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.