دستور رییس دانشگاه آزاد برای سود ده کردن واحد های زیان ده

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا نظام‌آبادی عصر دیروز در نشست رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی اراک با اشاره به اینکه جلسات‌شوراها در استان باید به صورت منظم برگزار شود اظهار داشت: با تحقق این مهم می‌توانیم اجرایی کردن بخش‌نامه‌های سازمان مرکزی به‌صورت یکسان داشته باشیم و بررسی کنیم.

وی افزود: باید در راستای زیان‌ده بودن تعدادی از واحدها و رفع این مشکل برنامه مدونی ایجاد شود تا بتوانیم با بررسی وضعیت و فعالیت‌های مالی هر واحد علت زیان‌دهی هر واحد را شناسایی کنیم و با مرتفع کردن مشکل این واحد به سمت سود دهی حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک تصریح کرد: عملیاتی کردن مفاد سند راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به منظورجلوگیری از زیان‌دهی وحرکت به سوی سوددهی تنظیم و کنترل شود که بررسی این اقدامات توسط رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی از ضروریات مهم واحدها و مراکز دانشگاهی استان مرکزی است.

نظام‌آبادی با اشاره به کنترل میزان اضافه‌کاری و مأموریت‌های واحدها و مراکزآموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به همین منظور ضرورت دارد در این مورد دیدگاه و سیاست کاملاً منطقی وصحیحی مورد توجه قرار گیرد و تمامی واحدهای آموزشی می‌توانند با ارائه پیشنهادهای مناسب و کارآمد در کنترل منطقی هزینه‌ها تاثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضور فعال در تمامی حوزه‌ها و عملیاتی کردن مفاد سند راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی اراک می‌تواند به بهبود وضعیت و اقدامات واحدها و مراکز در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک ادامه داد: برگزاری جلسات شورای آموزشی استان باید به صورت منظم انجام شود و ساعات موظفی تدریس اعضای هیئت علمی‌و کنترل میزان ساعات تدریس اعضای حق‌التدریس بررسی شود و بتوانیم در راستای مشکل تکمیل نشدن ساعات موظفی استادان در برخی از واحدها گام برداریم و در کاهش هزینه‌ها گام برداشته شود.

نظام‌آبادی عنوان کرد: سقف مجاز تعداد دانشجویان هر کلاس و رعایت دقیق استانداردها در مقاطع تحصیلات تکمیلی اید مورد توجه قرار گیرد زیرا این مهم سبب افزایش کیفیت در واحدها و رضایت‌مندی دانشجویان و ارتقای کیفی واحدهای آموزشی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تخصیص بوده به بخش پژوهشی، فرهنگی‌و ورزشی اضافه کرد: باید به‌منظور تخصیص بودجه به این بخش‌ها گام برداشته شود و با بررسی و رصد دقیق هزینه‌کرد بودجه‌های فوق بتوانیم در راستای رفع مشکلات این بخش‌ها و توسعه این مهم گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک عنوان کرد: به منظور اخذ رشته‌های تحصیلات تکمیلی و تقویت این مهم باید در راستای ارتقای کیفی خدمات آموزشی گام برداشته شود و طرح جامع آموزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات دانشگاه آزاد اسلامی تکمیل و اجرایی شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.