اخذ مجوز راه اندازی رشته مهندسی برق در مقطع دکترا در دانشگاه تفرش

رییس دانشگاه تفرش از اخذ مجوز راه اندازی رشته مهندسی برق گرایش کنترل در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مرکزی دیلی ، دکتر احمد رضا ربانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، ضمن اعلام این خبر گفت: شورای گسترش وزارت علوم با راه اندازی رشته مهندسی برق در مقطع دکترا در دوره های روزانه و شبانه دانشگاه تفرش موافقت کرد.

وی با بیان این که رشته مذکور از سال تحصیلی ۹۲-۹۳ در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می کند، افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته پس از قبولی در مرحله اول آزمون سراسری دکترا و قبولی در آزمون مرحله دوم، از مهر ماه سال جاری مشغول به تحصیل در دانشگاه تفرش خواهند شد.

رییس دانشگاه تفرش ادامه داد: آزمون مرحله دوم شامل بررسی مدارک دانشجو به همراه مصاحبه (پرسش و پاسخ از دروس تخصصی و پایه) است.

دکتر ربانی با اشاره به این که وزارت علوم ۱۵ نفر را برای آزمون مرحله دوم به این دانشگاه معرفی خواهد کرد، اضافه کرد: از این تعداد تنها ۵ نفر برای تحصیل در مقطع دکترای رشته برق پذیرفته خواهند شد.

وی همچنین از دریافت مجوز راه اندازی رشته تبدیل انرژی در مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ برای اولین بار در رشته تبدیل انرژی دانشجو می پذیرد.

رییس دانشگاه تفرش با بیان این که در این دانشگاه دانشجوی مقطع دکترا در رشته ریاضیات تحصیل می کند، خاطر نشان کرد: این دانشگاه برای دومین بار و در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع دکترا می کند.

دکتر ربانی همچنین به تحصیل دانشجویان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در ۱۶ رشته و گرایش و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشو می پذیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.