انتقاد رجایی از کاهش رتبه محصولات کشاورزی در بازار های جهانی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه کشور از لحاظ تولید خشکبار و صادرات محصولات کشاورزی ظرفیت‌های بسیار بالا و بالقوه‌ای دارد، گفت: نبود صنایع تبدیلی و عدم فعالیت برای عرضه محصولات به بازار هدف دلیل کاهش رتبه در تولید محصولات کشاورزی است.

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه ایران با توجه به آب و هوای مناسبی که دارد امکان رشد و تولید انواع و اقسام محصولات کشاورزی را در خود دارد، افزود: کاهش رتبه ایران در تولید محصولات کشاورزی از جمله انگور و کشمش آفتی است که دامن‌گیر کشاورزان و تولیداتشان با بی‌توجهی مسئولان شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارزآوری بسیارمهم است، تصریح کرد: دولت باید با حمایت‌های خود از بخش کشاورزی زمینه کسب امتیاز بازارهای هدف برای سود‌آوری بیشتر را برای کشور به دست بیاورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه کشوراز لحاظ تولید خشکبار و صادرات محصولات کشاورزی ظرفیت‌های بسیار بالا و بالقوه‌ای دارد، گفت: نبود صنایع تبدیلی و عدم فعالیت برای عرضه محصولات به بازار هدف دلیل کاهش رتبه در تولید محصولات کشاورزی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به افت تولید انگور و کشمش در کشور، عنوان کرد: تا زمانی که حمایت‌ها مسئولان در حد حرف و حدیث باشد امیدی به تثبیت یا ارتقا رتبه در بازارهای جهانی برای بخش کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: نبود حمایت‌های لازم امکان سرمایه‌گذاری را از افراد در بخش‌های تولید گرفته و موجب بی‌انگیزه شدن تولید کننده‌گان به امر تولید شده است و این در حالی است که اگر ما در فرآوری کشمش به صورت ارگانیک عمل کنیم و تولیدات بسته‌بندی مناسبی داشته باشند بی شک کسب رتبه‌های گذشته در تولید محصولات کشاورزی برای کشور ممکن می‌شود.

رجایی با مهم خواندن بخش کشاورزی در تولید مایحتاج داخلی و نیز کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور و با توجه به تشدید تحریم‌ها ارزآوری بدون توجه به فروش نفت بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: بسیاری از استان‌های کشور ظرفیت بالقوه‌ای در تولید انگور و کشمش دارند که با توجه مسئولان و حمایت‌های دولت می‌توان با فروش محصولات و صادرات آن‌ها به بازارهای هدف ارزآوری را برای کشور در شرایط تحریمی ممکن کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.