ذخایرطلای استان مرکزی از سرمایه های بزرگ معدنی کشور است

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈمحمد مهدی حسنیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین عیار معادن طلای استان یک تا ۲ PPM(گرم بر تن) است که گنجینه ای غنی در فلزات گرانبهای کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: هم اینک دو معدن طلای اخترچی در خمین و دالی در دلیجان پروانه بهره برداری دارند که از ذخایر غنی بر روی کمربند طلا – مس کشور محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: ذخیره قطعی معدن اخترچی خمین یک و نیم میلیون تن با عیار سه و ۳۶گرم بر تن است که ظرفیت تولید ۶۰۰ کیلوگرم در سال را دارد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سرمایه بخش معدنی این معدن بدون احتساب تاسیسات فرآوری آن ۳۰ میلیارد ریال است و ۴۴ فرصت شغلی نیز ایجاد کرده است.

حسنی اظهار داشت معدن طلای دالی دلیجان نیز با ذخیره قطعی پنج میلیون تن و عیار نیم درصد پروانه بهره برداری گرفته که با توجه به نحوه برداشت، ظرفیت تولید آن در آینده مشخص خواهد شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی توضیح داد: تاکنون برای این معدن ۵۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۵۴ شغل نیز ایجاد کرده است.

حسنی خاطرنشان کرد: پروانه اکتشاف برای ۱۰ محدوده طلا – مس در استان مرکزی صادر شده که تاکنون دو محدوده آن در دلیجان و یک محدوده در ساوه زرندیه به نتیجه رسیده است.

وی توضیح داد: وسعت تقریبی محدوده های درحال اکتشاف طلای استان در شهرستان های ساوه زرندیه، تفرش، خمین، محلات و دلیجان حدود ۸۰ کیلومتر مربع است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن استان مرکزی در مسیر منطقه سنندج – سیرجان و ارومیه شرایط ویژه ای را برای ذخایر طلا – مس در این منطقه مهیا کرده که کشف و بهره برداری از آنها می تواند به عنوان بستری در جدا شدن از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به نفت باشد.

وی عنوان کرد: رویکرد جدید دولت در شکوفایی حوزه معدن بهترین فرصت برای استان مرکزی است که در کارگروه مربوطه برنامه های متعددی برای آن تدارک شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.