ثبت یک‌هزار تولد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: یک هزار تولد در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی این استان (رویان) در ۱۰ سال گذشته به ثبت رسید.

 «محسن مرادی» روز سه‌شنبه به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری، افزود: تولد این تعداد کودک، در سالهای اخیر از جمله افتخارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی در بخش درمان ویژه زوج‌های نابارور است.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: با توجه به نگاه مثبت استاندار مرکزی و معاونان به جایگاه جهاد دانشگاهی در کمک به زوج‌های جوان، در اجرای قانون جوانی جمعیت، پویش‌های مختلفی برای تشویق زوج‌های نابارور در دستور کار است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این نهاد در هفته جوانی جمعیت، پویش مشاوره رایگان برای مراجعان را پیش بینی کرده است.

مرادی افزود: همچنین در هفته جوانی جمعیت طرح پویش غربالگری اطلاع رسانی ویژه زوج‌های نابارور در شهرهای استان از جمله خنداب اجرا شد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد درمان ناباروری با استفاده از ظرفیت بخش درمان جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که به نمادی افتخارآمیز تبدیل شده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به هزینه بالای درمان ناباروری، گفت: ۷۰ درصد هزینه درمان ناباروری در دولت سیزدهم، توسط بیمه پایه پرداخت می‌شود که این مزیت موجب شده تا اقبال زوج‌ها برای استفاده از خدمات درمانی افزایش یابد.

مرادی افزود: تعرفه درمان ناباروری در مرکز رویان جهاد دانشگاهی نسبت به سایر بخش‌های درمانی کمتر و با کیفیت برابر با سایر بخش‌های خصوصی است.

وی بیان کرد: موسسه خیریه، رویش امید با هدف کمک به زوج‌های نابارور در استان تاسیس شده تا هیچ زوجی به خاطر مشکلات اقتصادی، باروری را به عقب نیندازد.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه، بسیاری از فعالیت‌های این نهاد در حوزه علمی و فناوری مخاطب خاص دارد، گفت: برخی فعالیت‌های این نهاد کلی و کلان است و بخش زیادی از جامعه از فعالیت‌های آن آگاه نیستند.

مرادی افزود: از جمله وظایف جهاد دانشگاهی، انجام اموری است که بر زمین مانده و این نهاد ثابت کرده با حداقل امکانات، می‌توان نتایج حداکثری را کسب کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اجرای طرح‌ ملی با عنوان، توسعه اجتماعی با کارفرمایی وزارت کشور مشارکت دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: مرحله اول این طرح در حال انجام است و شاخص توسعه کشور در این طرح در حال تدوین است.

مرادی به بخش دیگری از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان مرکزی اشاره کرد و افزود : مرکز مطالعات تخصصی محلات در هفته‌های اخیر آغاز به کار کرده و قرار است تمامی مباحث پژوهش سنگ در شهرستان محلات عملیاتی شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از بخش‌هایی که جهاد دانشگاهی ورود داشته، پژوهشکده گیاهان دارویی در استان به عنوان تنها مرکز در خاورمیانه است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: برای ساخت شهرک تخصصی گیاهان دارویی طرح مورد نظر تهیه و ارایه شده و در آموزش و ساماندهی کشت گیاهان دارویی، سال گذشته گام‌هایی برداشته شد.

ساخت مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شد و با راه‌اندازی آن این مرکز به متقاضیان درمانی از استان‌های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می‌دهد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.