تاکیدمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در رابطه با واکسینه شدن در برابرتهدیدها

به گزارش مرکزی دیلی، سردار نورخدا قاسمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد و تقویت پدافند غیرعامل در کشور و شکل گیری آن در تمامی استان ها گفت: این ساختار در استان مرکزی همچون سایر استان ها به عنوان یکی از زیرمجموعه های استانداری شکل گرفت و افرادی با دانش و تجربه در این حوزه بکار گرفته شدند.

وی به برگزاری دوره های آموزشی، همایش ها و گردهمایی هایی در راستای ایجاد همزبانی و رویکرد مشترک در این حوزه و دستیابی به دانش روز در خصوص پدافند غیرعامل و انواع تهدیدات در عرصه هایی که زمینه بروز تهدید وجود دارد و آشنا شدن با نحوه مقابله با تهدیدات برای نیروهای فعال در این حوزه اشاره کرد.

قاسمی با بیان اینکه گفتمان پدافند غیرعامل از سال گذشته در استان آغاز شده و نماینده پدافند در ادارات منصوب شده است، توجیه فرمانداری ها و بومی سازی دستورالعمل های مرتبط را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در حوزه گسترش گفتمان پدافند غیرعامل در استان صورت گرفته است.

وی از ایجاد قرارگاه هایی در استان خبر داد و افزود: با تشکیل کارگروه های ویژه برای قرارگاه های موجود، شکل و ابزار تهدیدهای مختلف در این حوزه را برای افراد تبیین کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل با تهدیدهایی مواجه هستیم اما، دست بسته نیستیم گفت: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته ولی باید گفت که هنوز در ابتدای راه هستیم و باید هرچه سریعتر عقب ماندگی ها را جبران کنیم چراکه معتقدیم گرچه در عرصه نظامی و پدافند عامل درگیر نیستیم اما، در حوزه پدافند غیرعامل که ارجاع به تهدیدات سایبری، زیستی و رافع وجود دارد باید کاملا آماده باشیم.

قاسمی با اشاره به وجود تاسیسات خاص هسته ای در استان، با بیان اینکه تاکنون تهدید خاصی در حوزه غیرعامل برای این استان ایجاد نشده است، توجه ویژه به تقویت پدافند غیرعامل در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: استاندار جدید مرکزی رویکرد بسیار مثبتی در این حوزه داشته و آمادگی خود را برای انجام  هرگونه همکاری در این خصوص اعلام کرده است.

وی از تدوین چشم انداز و برنامه ۵ ساله در این حوزه خبر داد و گفت: متناسب با پیشرفت در عرصه های سایبری ، الکترونیکی و علوم زیستی، تهدیدات در این حوزه ها نیز بیشتر شده و ابعاد مختلفی به خود می گیرد و ما باید در مقابل این تهدیدها واکسینه شویم.

قاسمی با اشاره به بومی کردن آنتی ویروس هایی که برای مقابله با بدافزارها باید مورد استفاده قرار بگیرد گفت: تهیه آنتی ویروس های بومی در کشور نیز در دستور کار و مورد توجه مسوولان این حوزه قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش سایبری مصادف با سالروز تولد امام حسن مجتبی در سال جاری گفت: در این رزمایش که به مدت ۱۰ روز اجرا شد از مجموعه الکترونیکی تمام دستگاه ها چک لیست تهیه شد تا مشکلات آنها مشخص شده و رفع شود.

فاسمی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش هایی در این حوزه چشم انداز ما در عرصه سایبری را مشخص کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.