چرا شهردار اراک استیضاح شد؟

«علیرضا کریمی» شهردار سابق اراک در هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ با کسب هشت رای موافق از ۱۱ رای، سکان مدیریت شهری این شهر را برعهده گرفت و در ۲۰ تیرماه جاری با هشت رای موافق، استیضاح و برکنار شد.

کار انتخاب کریمی برای شهرداری اراک درست تا نیمه‌های شب هفتم مهرماه سال ۱۴۰۰ به طول انجامید و در آن جلسه اعضای شورای ششم خواستار حرکت او در چارچوب قانون و به سمت منافع مردم شدند.

در نیمه‌های اسفندماه سال ۱۴۰۱ مجدد زمزمه‌های استیضاح کریمی و اصرار ۶ نفر از اعضای شورای شهر در این خصوص شنیده شد اما به دلیل قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و جلوگیری از مسایل و مشکلات برای شهر، استیضاح از دستور کار خارج و به بعد از عید منتقل شد تا بررسی‌های دقیق‌تری صورت گیرد.

در سال جاری فعالیت‌های شهرداری با سکانداری کریمی جریان داشت تا اینکه زمزمه‌های نارضایتی از مجموعه مدیریت شهری افزایش یافت و برخی مسایل از جمله سقوط یک مجسمه بر نوجوان اراکی در یکی از پارک‌های این شهر به وقوع پیوست که منجر به فوت این فرد و تشویش اذهان عمومی شد و در مقابل اعضای شورای شهر نیز چندین بار برای شهردار طرح سئوال مطرح کرده بودند اما در پاسخ‌ها قانع نشدند و در نهایت ۲۰ تیرماه جاری با امضای هشت نفر از اعضای شورای شهر نشست استیضاح برگزار و او برکنار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.