آصفری: انتقال پایتخت از تهران شدنی نیست

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در اراک، با اشاره به دلایل امکان پذیر نبودن انتقال پایتخت اظهارکرد: شهری که به عنوان پایتخت ایجاد می شود باید زیر ساخت های آن تامین شود که این به نوبه خود نیازمند چندین هزار میلیارد اعتبار است و با این وضعیت اعتباری کشور این موضوع در یک مصوبه قرار می گیرد.

وی افزود: انتقال پایتخت با اصل ۹۵ مطابقت دارد و ما نیز با آن موافقیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد چنانچه در بسیاری از کشور های جهان از جمله قرقیزستان و ترکیه افتاده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: برای انتقال پایتخت نیاز به مطالعه است که مطالعات نیز به اعتبار نیاز ندارد و مطالعات می تواند انجام شود.

وی با اشاره به ویژگی های منطقه استقرار پایتخت گفت: اینکه پایتخت در کدام منطقه باشد باید نخست آن منطقه شرایط لازم را داشته باشد و در مورد اینکه کجا باشد حساس نیستیم.

آصفری افزود: این نگاه یک نگاه ملی است و اینکه ما از نظر ملی تاکید نداریم حتما اراک به عنوان پایتخت جدید در نظر گرفته شود، انتقال پایتخت کار خوبی است ولی از جمله کارهایی است که تنها روی کاغذ می آید و اجرایی نمی شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.