خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بیت المقدس اراک با اشاره به اصلاحات امیر کبیر افزود:  وی در تاریخ و پیشرفت کشور در زمان عقب ماندگی قاجار نقش برجسته ای ایفا کرد که هنوز آثار خدمات و اهداف وی برای ایرانیان پا برجاست.

وی با تاکید بر بیان ویژگیها و اهداف عالیه امیر کبیر در این برهه از زمان در ایران افزود: این امیر بزرگ در بخشهای نظامی، ایجاد عدالت، کشاورزی، شهری و مبارزه با فرقه های نوظهور خدمات شایانی انجام داد که همان اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در این دوران است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به استقلال طلبی صدر اعظم ایران گفت: این مرد بزرگ که از خطه فراهان و استان مرکزی است ندای ایران به دور از استکبار را سر داد بنابراین مسئولان این استان در تجلیل و ترویج افکار این مرد بزرگ بیش از پیش بکوشند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود  آمریکا و ایادی خود را ناقض اصلی حقوق بشر دانست و گفت: آمریکا خود ناقض اصلی حقوق بشر است و درگیری‌ها و کشتار مردم در سوریه، عراق و لبنان زیر سر آمریکا و اسرائیل و ایادی منطقه ای آنان است.

آمریکا و متحدانش نباید هیچگاه خود را از مدافعان حقوق بشر بدانند

وی گفت: آمریکا و متحدانش نباید هیچگاه خود را از مدافعان حقوق بشر بدانند چرا که مردم دنیا آگاه هستند و بسیار خوب جنایت های آنها را می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که ملت ایران هیچگاه نباید به ارتباط با آمریکا و متحدانش خوشبین باشد، چرا که آنها به دنبال منافع خود هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، فرقه ضاله وهابیت را دشمن اسلام ناب محمدی (ص) دانست و اظهار کرد: وهابیت مانعی در مسیر فهم و شناخت صحیح جهانیان و مشتاقان به هدایت و رهیافت صحیح از اسلام عزیز است.

فرقه ضاله وهابیت دشمن اسلام ناب محمدی (ص)

امام جمعه اراک بیان کرد: وهابیت اسلام را فقط آن آشفته موهوماتی می داند که خود می فهمد و بر همین اساس، سایر مسلمانان را مشرک و مهدورالدم می شناسد و کشتار مسلمانان و قتل عام زن ومرد و پیر و جوان را در هر نقطه از جغرافیای پهناور اسلام ، مسئولیت خود و عمل به تکلیف دینی می داند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: گروه های مسلح وهابی که تحت نام های مختلف خلق شده اند و همه از یک مرکز حمایت و هدایت می شوند با اقدامات خشونت بار و بیرحمانه و سرشار از شقاوت و دنائتشان، صفحه زشت و ننگینی از حیات پلید و نامشروع خود در تاریخ معاصر به ثبت رسانده اند.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) در سن ۲۹ سالگی به شهادت رسیدند اما در گسنرش معارف اسلامی نقش موثری داشتند.

وی افزود: این امام همام با رفتار وسیره عملی خود وبا تربیت شاگردان فرهیخته با اندیشه های انحرافی مقابله ودل های مردم به سمت دین هدایت می کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.