افزایش رضایتمندی شهروندان ملاک ارزیابی مدیران شهری

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: خدمت صادقانه و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان ملاک ارزیابی مدیران شهری است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار ایرنا، پیمان عین القضاتی عصر چهارشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: تامین منافع مردم، برنامه‌ اولویت دار مدیران شهری است و نیازهای شهروندان باید به‌ درستی شناسایی و تبیین، و در مسیر پاسخ به این نیازهای واقعی، گام‌های عملی برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: مدیران شهری و شهرداری باید عزم لازم را در راستای رفع مشکلات شهری داشته باشد و بر اجرای طرح‌ها در بخش‌های مختلف نظارت داشته باشد و در این فرآیند منافع شهروندان را در نظر داشته باشد.

عین القضاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوالات مطرح شده از سوی برخی از اعضای شورا گفت: براساس ماده ۸۳ قانون شوراها چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورا به عملکرد شهردار نقدی داشته باشند، موارد به شهردار تذکر داده می‌شود و در صورت عدم دریافت پاسخ، موارد به صورت مکتوب و در قالب سوال به شهردار ارائه می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: سال اول فعالیت شورای ششم تذکرات شفاهی و اکنون سوالاتی به صورت مکتوب به شهردار ارائه شد و اعضا پس از استماع پاسخ شهردار و پس از اتمام نشست صحن، موارد را جمع بندی می‌کنند.

شهردار اراک نیز در این نشست در پاسخ به ۶ سوال مطرح شده از سوی هشت عضو شورا گفت: شهر اراک دارای پنج منطقه، یک بافت، ۵۵ محله و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت است و خدمت به مناطق و محلات، براساس قانون بودجه میسر است و آنچه در قانون آمده است، قابل پیگیری است.

علیرضا کریمی افزود: ستاد بازآفرینی شهری در برخی محلات دارای ۲۹ عضو است که شهرداری به تنهایی در این بازه زمانی ۳۰ کارویژه از جمله ساماندهی، بهسازی و کف سازی بازار تاریخی اراک، اجرای فاز دوم عملیات ساختمانی مجتمع چند منظوره کوی امام علی (ع)، مرمت، حفظ و نگهداری بازار و حمام ارگ، مطالعات بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی، پله گذاری کوی امام علی(ع) و کوی ولیعصر(عج) و توزیع ۸۱ هزار تن آسفالت انجام و ۳۹۶ میلیارد تومان برای این محلات در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته است.

وی با اشاره به سوال دوم در خصوص تاخیر در طرح‌های عمرانی، بیان کرد: در سال گذشته ، ۱۳۷ روز شهردار بودم، در گزارش سازمان بازرسی اعلام شده بوده که بخش قابل توجهی از طرح ها در سال ۹۸ و ۹۹، به دلیل عدم برآورد صحیح و منطقی، ضعف در نظارت و بی‌توجهی به تکالیف قانونی کارفرما در موعد مقرر به نتیجه نرسیده است.

شهردار اراک ادامه داد: سال گذشته بالغ بر ۱۴۶ طرح عمرانی در شهر اراک وجود داشت که در متمم به ۱۴۳ طرح کاهش یافت و امسال نیز ،۱۵۲ طرح‌ به ۱۴۳طرح کاهش یافت.

کریمی افزود: اکنون به یک استحکام در روند اجرای طرح‌های عمرانی رسیده‌ایم هر چند افزایش بی رویه قیمت‌ها و تورم یکی از عوامل سست کننده پیمانکار در ادامه کار و اجرای قرارداد است.

وی با اشاره به وضعیت طرح مجتمع آفتاب گفت: عملیات اجرایی این طرح ، سال ۱۳۸۵ کلید خورده و در سال ۱۳۹۹ قرارداد دیگری با شرکت جهاد نصر منعقد شد که البته این قرارداد ۹ مشکل داشت و مشخص نبود قرارداد سرمایه گذاری است یا پیمانکاری و در بخش شرایط پرداخت نیز بسیار مبهم عمل شده بود و برای تکمیل این طرح ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برآوردشده که در آبان‌ماه امسال مجدد با شرکت جهاد نصر قرارداد منعقد شد و امید است تا پایان سال آینده یا اوایل ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

شهردار اراک در پاسخ به سوال وضعیت آرامستان اراک نیز گفت: زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در مجاورت آرامستان فعلی تملک شده که وجود معارض و کشاورزان در این محدوده یکی از مشکلات جدی در روند توسعه فاز دوم این طرح بود که این مهم با جدیت در حال پیگیری است.

کریمی گفت: کار مطالعاتی اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی(ره) از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و در تیرماه امسال عملیات اجرایی این طرح آغاز شد و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار متعهد است که این طرح را در خردادماه سال آینده تحویل دهد.

وی در پاسخ به عملکرد شهرداری در حوزه جلب مشارکت و سرمایه گذاری گفت: در این راستا، همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر اراک برگزار و پنج تفاهم نامه نیز منعقد شد و اطلس سرمایه گذاری شهر اراک نیز در حال تهیه است.

شهردار اراک در خصوص آخرین وضعیت طرح منطقه ویژه گردشگری گردو نیز اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ مقرر شده است که این دره به منطقه گردشگری تبدیل شود و سال گذشته ۸۶ هکتار از اراضی با کاربری سبز به شهرداری واگذار شد، اما هنوز تکلیف واگذاری ۲۳ هکتار مشخص نشده است اما اجرای این طرح با جدیت پیگیری می شود.

کریمی مطالعه و بازطراحی بام اراک، شناسایی اراضی واجد سرمایه گذاری، تمدید قرارداد شهرک خودرو تا پایان ۱۴۰۲ و تعیین تکلیف ۳۵۰ واحد تجاری و اجرای فاز دوم طرح شهید فردین پور را از دیگر طرح های در دست اجرای شهرداری اراک عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.