امدادرسانی به ۵۹۳ حادثه توسط امدادگران هلال احمر استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مرتضی سلیمی پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۴۰۵ مورد حوادث جاده‌ای، ۷ مورد کوهستان، ۱۲ مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد زلزله، یک مورد ریزش آوار، دو مورد سیلاب، چهار مورد آبگرفتگی، دو مورد آتش‌سوزی، دو مورد برف و کولاک، چهار مورد خدمات مناسبتی و ۱۴۵ مورد خدمات حضوری بوده است.

وی بیان کرد: بر اثر این حوادث دو هزار و ۲۱۹ نفر به نوعی دچار حادثه شده‌اند که از این تعداد نیز یک هزار و ۲۰۸ نفر در حوادث جاده‌ای امدادرسانی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: نجات ۷۷۶ نفر در حوادث مختلف، انتقال۵۷۱ نفر به مراکز درمانی، مداوای ۲۰۵ نفر به صورت سرپایی، اسکان ۲۹۲ نفر، اعزام ۶۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳۴ مورد عملیات رهاسازی و چهار مورد عملیات اطفای حریق از دیگر اقدامات این جمعیت در شش ماه نخست امسال بوده است.

سلیمی ادامه داد: در این مدت ۶۷۵ تیم عملیاتی این جمعیت در قالب دو هزار و ۲۴۰ نیروی عملیاتی به حوادث مختلف در سطح استان اعزام شده‌اند.

وی، میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای (از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت) را چهار دقیقه و ۳۴ ثانیه، میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای (از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت) را ۱۰ دقیقه و ۲۷ ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای (از آغاز تا پایان عملیات) را ۵۷ دقیقه و هفت ثانیه اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: کاهش زمان حضور در صحنه‌های عملیاتی و امدادرسانی سریع به مصدومان در دستور کار جدی این جمعیت قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.