جلسه ای دیگر از کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، هوشنگ بازوند ظهر امروز در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: شهر اراک جزو شهرهای آلوده کشور بوده که توسعه فضای سبز آن با توجه به میزان آلایندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر اراک ۲۱ متر مربع است که توسعه آن باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: گسترش فضای سبز از جمله توسعه درختکاری نقش موثری در کاهش آلایندگی‌ها دارد که به دلیل کلان‌شهر شدن اراک باید این مهم به صورت جدی دنبال شود.

بازوند با اشاره به ابلاغ مصوبه دولت مبنی بر تبدیل شهر اراک به کلان‌شهر گفت: با موافقت دولت شهر اراک از این پس با الحاق شهرهای کرهرود و سنجان کلان‌شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: با الحاق این دو منطقه به اراک وسعت این شهر از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به ۸ هزار هکتار افزایش می‌یابد با این الحاق باید به حفظ و ساماندهی باغ‌های این مناطق توجه داشت.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی بر لزوم جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغات سرسبز سنجان و کرهرود تاکید کرد و افزود: مدیریت باغ‌های مناطق سنجان و کرهرود نیازمند داشتن یک برنامه مدون است.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد شهرک مشاغل مزاحم فلزی و شیمیایی با وسعت ۹۲ هکتار در حاشیه شهر اراک خبر داد و گفت: هم‌اکنون این طرح در دست بررسی است و در صورتی که به تصویب نهایی برسد اجرایی خواهد شد.

وی همچنین خواستار آغاز هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی ساخت کارگاه آندسازی آلومینیوم‌سازی اراک در شهرک صنعتی خیرآباد در راستای اجرایی شدن مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: تعداد روزهای آلوده و ناسالم اراک از ۱۸۰ روز در سال ۹۰ به ۷۹ روز در سال گذشته کاهش یافته است.

امیر انصاری اظهار کرد: در سال جاری نیز تعداد روزهای آلاینده فروردین‌ماه در اراک پنج روز و در اردیبهشت‌ماه سه روز بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.