اقامت و اسکان بیش از ۱۷ هزار مسافر نوروزی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اکبر اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وضعیت سفرهای نوروزی در استان مرکزی، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پیش از نوروز مجموعه اقدامات در راستای این سفرها انجام گرفت که خوشبختانه شاهد وضعیت خوبی در حوزه خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی در استان هستیم.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته مهیا کردن مراکز اقامتی بود که خوشبختانه در روز ۱۲ فرودین ماه ۱۷ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر نوروزی در مراکز اقامتی اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و غیره اسکان یافتند.

اسدی بیان کرد: از آنجا که با جدیت نظارت و بازرسی از اماکن و تاسیسات گردشگری در دستور کار قرار گرفته در این روز ۲۲ مورد بازدیدهای نظارتی میراث فرنگی در استان به ثبت رسید.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و غیره دارد که در روز ۱۲ فرودین ۱۰۷ هزار و ۹۹۹ نفر از جاذبه‌های استان دیدن کردند.

وی افزود: در روز ۱۲ فرودین و دوازدهمین روز از نوروز ۸۴۲ هزار و ۹۳۴ تردد ثبت شده که ۶۸ هزار و ۶۶۴ تردد خودروهای سنگین بوده همچنین  هزار و ۹۱۴ مورد تردد اتوبوس در این استان ثبت شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه سفرها، برنامه ریزی برای تسهیل تردد مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای بوده به طوری که در دوازدهم فرودین ۲ هزار و ۹۴۰ نفر از این طریق جابجا شدند.

وی ادامه داد: در کنار تردد جاده‌ای، حمل و نقل ریلی در استان مرکزی نیز استقبال خوبی داشته به طوری که از روزهای منتهی به پایان سال شاهد حضور پرتعداد مسافران در ایستگاه های راه آهن برای سفر بوده ایم که در این راستا، ۲۲۵ نفر نیز از طریق قطار و خطوط ریلی مسافرت کرده اند.

اسدی اضافه کرد: در حوزه خدمات رسانی دستگاه های امدادی اورژانس استان مرکزی ۲۷۷ ماموریت اعزامی داشته و مجموعه هلال احمر نیز در استان یک عملیات برای امدادرسانی و کمک به حوادث نوروزی و جاده ای در استان داشته است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دوازدهمین روز نوروز تعداد مصدومان به ۵۳ نفر رسید و در حوادث درون شهری هیچ گونه فوتی در دوازدهمین روز فروردین نداشته ایم اما یک نفر در حوادث برون شهری جان خود را از دست داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.