پایان جشنواره سراسری مد و لباس ایرانی اسلامی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، مدیر امور استان های بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: بنیاد مد و لباس ایرانی اسلامی در مدت کوتاه فعالیت خود اقدامات موثری در شناسایی طراحان و تولید کنندگان ایرانی و برپایی نمایشگاه ها و جشنواره ها مد و لباس ایرانی اسلامی انجام داده است.
سعید هاشمی از تشکیل کارگروه مد و لباس نیز خبر داد و افزود: وظایف بنیاد، اجرایی کردن سیاست های کارگروه مد و لباس در استان ها است.
وی ادامه داد: بنیاد ملی مد و لباس به آثار برتر و برگزیدگان جشنواره ها کد شیما اعطا می کند که این کد چیزی مانند شابک کتاب است که به طراح، تولید کنند و تهیه کننده لباس تعلق می گیرد.
هاشمی گفت: کد شیما نوعی سند مالکیت مادی و معنوی است که به ثبت اثر می انجامد و حق تکثیر و بهره برداری به صاحب اثر داده شده و استفاده بدون اجازه از آن پیگرد قانونی دارد.
مدیر امور استانهای بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی ادامه داد: طراحی یک نوع خلاقیت و هنر است.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه در استان ها راهی برای فعالیت طراحان و تولید کنندگان است تا بتوانند با تولید آثار فاخر در جشنواره ملی فجر و دیگر جشنواره ها شرکت کنند.
مدیر امور استان های بنیاد ملی مد و لباس گفت: در این نمایشگاه ها ارزیابی به منظور شناسایی استعداد ها و پتانسیل استان ها نیز انجام می شود تا بتوانیم از طرح های فاخر در نقاط دیگر نیز استاده کنیم.
در این مراسم زهرا جواهری در بخش چادر و مانتو، فروغ چلبی در بخش طراحی مانتوی مشاغل ، فاطمه قربانیدر بخش مانتو مجلسی وفهیمه سمیعی در بخش بخش لباس بومی و سنتی حایز رتبه برترشدند.
دومین نمایشگاه سراسری مد و لباس ایرانی – اسلامی از ۱۸ شهریور در محل دبیرستان شکرایی اراک آغاز شده و به مدت شش روز ادامه داشت.
در این نمایشگاه محصولات و تولیدات طراحان داخلی و انواع پوشش های اسلامی و ایرانی و مدل های چادر و مانتو در معرض دید عموم گذاشته شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.