برپایی نمایشگاه آثار منتخب جشنواره‌ بین‌المللی عکس خیام در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، حسین شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار منتخب دومین جشنواره بین‌المللی خیام در اراک اظهار داشت: آثار منتخب دومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در فرهنگ‌سرای آئینه اراک به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: پس از از برگزاری نمایشگاه آثار منتخب دومین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در شهرهای تهران، کرج، قم، کرمانشاه، قزوین، بابل، اصفهان، بوشهر و رشت این بار نمایشگاه این آثار با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در کلانشهر اراک در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی تصریح کرد: عکس‌های برگزیده دویمن جشنواره بین‌المللی خیام در ۴ موضوع آزاد رنگی، آزاد تک رنگ، سفر و خلاقه تا ۱۹ مردادماه در فرهنگسرای آئینه اراک به نمایش گذاشته می‌شود و این جشنواره از پرشرکت‌کننده‌ترین رویداد هنری کشور به شمار می‌رود.

شاکری با اشاره به انتشار عکس‌های برتر این جشنواره در قالب کتاب گفت: از تعداد ۲۵ هزار عکسی که براساس فراخوان به این جشنواره رسیده، ۲ هزار و ۷۸۹ عکاس از ۷۵ کشور  به دبیرخانه جشنواره رسید و در مجموع ۱۶۰ عکس به عنوان اثر برگزیده به مرحله برترین‌های جشنواره رسیدند که در قالب یک کتاب مجموعه آثار برگزیده این جشنواره به چاپ می‌رسند.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی خیام تنها جشنواره جهانی ایرانی است که زیر نظر FIAP و PSA برگزار می‌شود و پس از برگزاری نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی در فرهنگسرای آئینه صبح و عصر به نمایش گذاشته شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.