ساماندهی موسسات قرآنی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح با هدف درجه‌بندی موسسات قرآنی و هدفمند کردن فعالیت‌ها و برنامه‌های موسسات قرآنی در استان به اجرا درآمده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۶ موسسه قرآنی مجوزدار در سطح این استان فعالیت دارند که چهار موسسه دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح ساماندهی تمامی موسسات به درجه یک تا سه تقسیم‌بندی خواهند شد.

وی با اینکه موسسات بر اساس نحوه عملکرد در حوزه‌های شهرستانی، استانی و کشوری حائز این درجه‌ها خواهند شد، بیان داشت: مراکزی که در حیطه شهرستانی فعالیت دارند درجه سه، مراکزی که در سطح استان فعالیت دارند درجه دو و آنهایی که از توانایی لازم برای سرویس‌دهی در سطح کشور برخوردارند به درجه یک تقسیم بندی می‌شوند که در حال حاضر موسسات استان در درجه دو و سه هستند.

شفیعی ادامه داد: بر اساس طرح ساماندهی موسساتی که فعالیتشان با اهداف دارالقرآن فاصله بسیاری دارد و آنها از قابلیت بالایی برخوردار نباشند به خانه قرآنی تنزل خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۵ هزار مربی قرآنی در استان خبر داد و اظهار داشت: اکثر این مربیان قرآنی بیش از ۲۰ سال در امر آموزش قرآن فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.