نیاز روزانه ۳ میلیون متر مکعب گاز نیروگاه شازند در فصول سرد

به گزارش مرکزی دلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، محسن کهوند در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: این مصوبه تا اول آذر ماه امسال اجرایی شد و حتی تا نیمه اول آذر این مقدار نسبت به سال گذشته به میزان ۸۳ درصد افزایش دارد.

وی افزود: به جز روز های ۴ و ۱۵ آذرماه امسال میزان مصرف گاز روزانه نیروگاه حتی به ۳۶۰۰ هزار متر مکعب نیز رسید که از میزان مصوب شده بیشتر است.

مدیرعامل گاز مرکزی تصریح کرد:تصمیم گیری در مورد مصرف گاز برای نیروگاه، کشوری است و نیروگاه شازند یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز در کشور است.

وی گفت: در مصوبه تاکید شده سهمیه گاز نیروگاه شازند رعایت شود و باید گفت کشور افزایش تولید گاز نداشته ولی افزایش مصرف داشته ایم.

مدیرعامل نیروگاه شازند نیز در این جلسه با اشاره استفاده از سوخت مازوت با گوگرد ۴ درصد افزود: نیروگاه شازند در انتخاب نوع سوخت خود تصمیم گیرنده نیست و به دلیل آسیب رساندن مازوت به دستگاه ها و تجهیزات نیروگاه تمایلی برای استفاده از مازوت ندارد.

وی تصریح کرد: از اول آذر سوخت گاز و مازوت نیروگاه ۵۰ – ۵۰ است و اگر این شرایط حفظ شود آلایندگی ها در حد استاندارد است.

حمید بادرستانی گفت: اگر دیس پاچینگ اجازه دهد در فصل سرما که میزان سهمیه گاز نیروگاه کم می شود یک واحد را از مدار خارج کنیم و مشکلات از این طریق حل شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.