اخطار استاندار مرکزی به مسوولان مرتبط با اشتغال

اگر۱۰ میلیون تومان وام در این استان صنعتی نتوانید بدهید چه جوابی دارید؟
به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازایلنا استاندار مرکزی در نهمین جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: اینکه نداریم، نیست، تامین منابع نشده توجیه است. منابع دولتی دراین بانک‌هاست اگر ۱۰ میلیون تومان در این استان صنعتی نتوانید به مردم وام دهید چه جوابی دارید؟ صدقه که نمی‌خواهید به مردم بدهید.
مقیمی در این جلسه که ۱۷ آذر ماه در سالن جلسات استانداری مرکزی تشکیل شد با بیان اینکه از سهم ۲۷۴ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به ۹ بانک عامل در استان در بخش اشتغال تاکنون ۳۱ درصد آن به متقاضیان پرداخت شده گفت: از ۲۰۷۸ نفری که از محل اعتبارات سال ۹۱ به بانک‌ها معرفی شده‌اند تنها به ۹۰۲ نفرتسهیلات داده شده، این در حالی است که در استان‌هایی که شرایط صنعتی و اقتصادی ضعیف‌تر از ما هستند پرداختی‌ها بالا‌تر است و جایگاه استان ما در این خصوص ۶ تا بالا‌تر از استان‌هایی با درآمد پایین است.
مقیمی ضمن اظهار نارضایتی از عملکرد ضعیف بانک‌های استان در تامین و پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: ما از همه عقب‌تریم، گویی در این استان قصدی برای پرداخت نبوده و نیست و در زمینه اشتغال نه دستگاه‌های اداری کاری کرده‌اند، نه بانک‌ها. این طور باشد تکلیفتان را خودتان باید مشخص کنید این‌ها جزء وظایف شما بوده و هست چطوراز عملکرد خودتان دفاع می‌کنید؟
وی تصریح کرد: همین عدم پرداخت‌هاست که باعث می‌شود شبکه‌های غیررسمی فعال شده و ربا رواج یابد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه من با کسی رودرواسی ندارم افزود: این ابلاغ اعتبار‌ها که همین طور نیامده دولت در شورای اشتغال تصمیم گیری کرده و وظایف بانک‌ها را هم گفته اگراین هارا انجام ندهید چطور می‌خواهید بیکاری را حل کنید باید به شما خسته نباشید گفت.
مقیمی تصریح کرد: مردم گرفتارند من آنچه در تکلیف شماست را می‌خواهم نه کمتر نه بیشتر هیچ توجیهی را هم نمی‌پذیرم. استاندار مرکزی دو هفته به بانک‌های عامل فرصت داد تا اعداد تسهیلات اختصاصیشان را با رقمی که واقعی در پرداخت است با مکاتبه با بانک مرکزی اصلاح کنند و افزود: پس از آن هیچ توجیهی پذیرفته نیست و آن عدد صد در صدش را باید عملیاتی کنید.
وی با اشاره به عملکرد صفر و منفی بعضی از بانک‌ها در پرداخت وام اشتغال گفت: عدد درست اعتبار تخصیص یافته را به مردم اعلام کنید و برحسب آن وام به تعداد معلوم بدهید وقتی نمی‌توانید چرا عدد بزرگ می‌دهید با ما ومردم روراست باشید نه اینکه قول بدهید و عمل نکنید. الان کسانی هستند که با قول شما پاجلو گذاشته کاری راه انداخته‌اند وام هنوز نگرفته‌اند اما دارند مالیاتش را می‌دهند جواب ضرر و زیان مردم را چه دارید بدهید.
به گزارش خبرنگار ما این جلسه به دلیل توجیه ناپذیر بودن موارد صورت جلسات بدون مصوبه تنها با دادن فرصت۱۵روزه به بانک‌ها برای اصلاح اعداد قابل پرداختشان به پایان رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.