هوشمند سازی در سند تحول قضایی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: هوشمندسازی در سند تحول قضایی در دستور کار قرار گرفته و در صورت ایجاد بستر مناسب، درآینده صدور سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی انجام خواهد شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حمید شایان مهر در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: سازمان به دنبال ایجاد بستری برای دسترسی دادسرا و دادگاه به سند جهت بازداشت سند است که پیش بینی می شود به شرط ایجاد بستر مناسب، این مهم تا پایان سال انجام شود.

وی گفت: هشت هزار و ۸۴۱ فقره سند مالکیت به دفترچه تک برگی تبدیل شده و یک هزار و ۹۳۹ فقره سند مالکیت اراضی موقوفه به مساحت پنج هزار و ۲۲ هکتار صادر و ۲۹۳ فقره سند مالکیت مسکن مهر در استان تاکنون صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی اظهار کرد: سند تک برگی شمیمی مزایایی از جمله جلوگیری از جعل سند، شناسایی بعد از حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله را دارد و سال گذشته ۶۴ هزار و ۳۷۴ فقره سند مالکیت تک برگ در استان مرکزی صادر شد.

وی افزود: ۲۰ درصد از املاک شهر اراک قولنامه‌ای هستند که شامل یک یا ۲ منطقه است اما بیشتر املاک اراک دارای سند مالکیت هستند.

شایان مهر گفت: سه هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال میزان وصول مطالبات معوقه بانک‌های استان در سال گذشته بوده و ۱۹۸ فقره مزایده انجام شده است.

شایان مهر با اشاره به اینکه، استان مرکزی در حوزه ثبت شرکت‌ها جزو استان‌های برتر کشور است، افزود: سال گذشته یک هزار و ۲۴۱ شرکت در استان ثبت، یک هزار و ۱۱۳ شرکت تغییر منجر به آگهی، ۳۱۰ فقره بازرسی از شرکت‌های استان و ۱۰۳ مورد رفع بازداشت انجام شد.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار و ۶۴۰ شرکت تجاری و غیرتجاری در استان مرکزی فعالیت دارند که کمتر از ۲ درصد آنان لغو شده‌ است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: اولویت سازمان ثبت اسناد بایگانی و اسکن پرونده‌ها است که ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ در استان بایگانی شده و ۱۵ میلیون برگ نیاز به اسکن دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.