برگزاری جلسه کمیته امور بیماری‌های خاص استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی در جلسه کمیته امور بیماری‌های خاص استان مرکزی در خصوص وضعیت و تعداد بیماران خاص در استان گفت: هزار و ۱۶۴ نفر مبتلا به بیماری ام‌اس، ۸۲۶ نفر بیمار کلیوی، ۱۱۶ نفر بیمار تالاسمی، ۱۴۲ نفر بیمار هموفیلی و هزار و ۵۳۹ نفر سرطانی در استان مرکزی وجود دارد که با مسائل و مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد بیماران مبتلا به ام‌اس در استان مرکزی با تعداد هزار و ۳۶۱ نفر در اراک گزارش شده است و کمترین تعداد با دو مورد در خنداب وجود دارد. همچنین بیشترین تعداد بیماران کلیوی، هموفیلی و تالاسمی نیز در اراک وجود دارد.

دبیر کمیته بیماری‌های خاص استان در خصوص مشکلات آنها اظهار داشت: در استان مرکزی به صورت جدی نیازمند افزایش بخش و تجهیزات دیالیز هستیم. ۱۲ شبکه درمان در استان وجود دارد که ۸۰ درصد آنها فاقد بخش دیالیز هستند. برای بیماران سرطانی نیز نیازمند افزایش بخش و امکانات هستیم. نیاز است که در امور اشتغال، ازدواج و حضور مؤثر بیماران در جامعه تسهیل صورت گیرد.

فتح‌آبادی افزود: در برخی مراکز درمانی با کمبود دارو مواجه هستیم که نیاز است به سرعت رفع شود و همچنین به حضور دائم پزشکان و متخصصین در شبکه‌های درمان شهرستان‌ها نیازمند هستیم و علاوه بر اینها با کمبود تجهیزات آزمایشگاهی روبرو هستیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تأکید براینکه لازم است که در حوزه بیماران خاص آمار واقعی ارائه شود اظهار داشت: امروز آلودگی هوای اراک ارتباط مستقیمی با بروز برخی سرطان‌ها دارد باید تدبیری اتخاذ شود که براساس پژوهشی دقیق این ارتباط اثبات شود.

وی درخصوص کمبود فضای فیزیکی مراکز درمانی گفت: راهکاری که می‌توان در این راستا بهره‌مند شد استفاده از بیمارستان تأمین‌اجتماعی در استان است. ۷۰ درصد بیماران تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند. اگر این بیمارستان‌ها از طرح حمایت کنند قطعا فضای کم در بیمارستان ولیعصر(عج) جبران خواهد شد و همچنین کیفیت رسیدگی به بیماران ارتقا خواهد داشت.

در پایان این جلسه حسن‌بیگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بر توجه به امر پژوهش در حوزه بیماری‌های خاص تأکید کرد و خواستار ریشه‌یابی و تعیین علل مشکلات در استان شد.

در این جلسه مدیران انجمن‌های بیماران خاص، مدیرعامل انجمن بیماران ام‌اس، تالاسمی و هموفیلی در استان مرکزی مشکلات خود را مطرح کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.