تمام پروژه‌های مشارکتی شهرداری اراک فاقد نقشه نظام مهندسی است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: تمام پروژه‌های مشارکتی شهرداری اراک فاقد نقشه نظام مهندسی است که در این راستا شهردار اراک مکلف به ساماندهی و دریافت نقشه شده است، همچنین مشکلات فنی جدی در برخی از انبوه سازی های شهر اراک وجود دارد که اگر این روند ادامه دار باشد، مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی،محسن خیرمند در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: بسیاری مجتمع های مسکونی استان چند مشکل عمده از جمله در حوزه آسانسورها دارند به‌طوری که بسیاری از آسانسورهای واحدهای مسکونی و اداری استان مرکزی استاندارد لازم را ندارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از جرایم استان و بویژه شهر اراک، سرقت خرد است که بیشتر در مناطق حاشیه‌ای و مسکونی رخ می‌دهد و یکی از دلایل اصلی و مهم این امر نبود پارکینگ برای خودروها است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: در بسیاری از نقاط شهری پارکینگ از ساختمان‌ها حذف شده و شهرداری بابت این حذف پول دریافت کرده و مکلف است در آن منطقه پارکینگ ایجاد کند اما بیش از هشت سال است که شهرداری اراک اقدام جدی برای تملک و ایجاد پارکینگ طبقاتی در مناطق مسکونی انجام نداده و در بسیاری از پروژه‌هایی که در دست اجرا دارد نیز پارکینگ را نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد: شهرداری اراک تملکاتی دارد که به راحتی می تواند پارکینگ ایجاد کند و در مجموع بحث مکانیزاسیون شهری در اراک رخ نداده که این امر در افزایش سرقت‌های خرد نقش موثری دارد.

خیرمند بیان کرد: ۲ اصل مهم در بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی و نشاط اجتماعی است.

وی گفت: مطالبه گری در مسیر سرمایه اجتماعی است اما این مهم با بستن ریل و تجمعات متفاوت است و تمام سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه‌های های مختلف فعال هستند، حق دارند در حوزه فعالیت خود به دادگستری مراجعه و طرح شکایت داشته باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: در راستای مطالبه گری، از نوروز امسال ۳۲ پارک کانونی بزرگ شهر اراک مورد ارزیابی قرار گرفت و در راستای رفع نواقص این پارک‌ها، یک و ماه و نیم به شهرداری اراک مهلت داده شد و اکنون این مهلت به اتمام رسیده و شهرداری باید ظرف سه روز آینده گزارش اقدامات خود را ارائه کند.

وی عنوان کرد: سامانه سجام ارتباط مردم با معاونت اجتماعی دادگستری به آدرس sajam.scp وجود دارد که این سامانه در کشور قابل رصد است و هویت افرادی که گزارش می‌دهند مشخص نیست و مردم می‌توانند موارد لازم را از این طریق اطلاع رسانی کنند.

خیرمند گفت: سال گذشته، ۳۶۸ گزارش از طریق این سامانه بررسی شد که ۶۰ گزینه آن به نتیجه مثبت رسید و بیشترین گزارش‌ها در ارتباط با منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آب، مفاسد اداری و مالی، کرونا و تخلفات صنفی بود.

وی بیان این که دومین شاخصه مهم در سرمایه اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی است گفت: این مهم به آن معنا است که هر فرد باید به عنوان یک شهروند وظیفه قانونی و اخلاقی خود را انجام دهد و تعلق شهری از دیگر نکات مهم و ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حوزه نشاط اجتماعی استان مرکزی دستخوش مشکلاتی است و موارد خشونت در استان در حال افزایش است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: یکی از راه‌های حوزه نشاط اجتماعی، افزایش سرانه‌های فضای سبز و استفاده مردم از امکانات شهری است اما متاسفانه در اراک به این موضوع توجه نشده و در برخی از مناطق نسبت سرانه فضای سبز از میانگین کشوری بالاتر از و در مناطقی فقر سرانه فضای سبز وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.