مشروح خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه عید غدیرخم آینده اسلام را بیمه کرده‌ است، گفت: پیروی از ولایت مهمترین پیام غدیر است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: واقعه غدیر دریایی از معارف ، فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر است که باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

وی ادامه داد: غدیر استمرار خط رسالت در پرتو ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع ) است و در واقعه غدیر دین مبین اسلام کامل و امامت و ولایت در سطح جهان متجلی شد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: واقعه غدیر حامل تعیین کننده‌ ترین مساله دین مبین اسلام یعنی ولایت پذیری است و نقش برجسته علما و جامعه علمی ایران اسلامی به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع سنگین تر از دیگر ملت‌های مسلمان محسوب می شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: واقعه غدیر سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع است و حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعی با راهبری ولی فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آحاد مردم باید در زنده نگه داشتن غدیر بکوشند و همان‌گونه که پیام و درس های عاشورا را در جای جای زندگی نهادینه می.کنند در مورد غدیر و پیام آن نیز، رهروی عملی باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مکتب علوی به برکت ائمه اطهار(ع) روح معنویت، ادب، کرامت، آزادی و آزادگی را در جامعه حاکم کرده و این مکتب با مکتب بنی امیه قابل مقایسه‌ نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک با محکوم کردم جنایات رژیم صهیونیستی در کشور فلسطین افزود: مردم مظلوم جنین با عزت و افتخار در برابر دشمنان صهیونیستی ایستادند و افتخار آفرینی کردند.

امام جمعه اراک یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی نیاز است مدیریت لازم را در خصوص قیمت گوشت قرمز و مرغ داشته باشد، افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی این محصولات به یکباره قابل قبول نیست.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: نیاز است دولت و وزارت جهاد کشاورزی به جای یارانه نقدی کالا برگ در اختیار مردم قرار دهند و برای خانواده سهمیه مشخص کنند تا از ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری شود.

وی ادامه داد: دولت باید از سفره و غذای مردم صیانت کند و در صورت کمبود این محصولات نسبت به واردات آنها اقدام کند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید ابتدا مدیریت در تولید و توزیع گوشت مرغ و قرمز را در دستور کار خود قرار دهد و در مرحله بعد تعزیرات برای کنترل قیمت این محصول ورود کند.

وی ادامه داد: حکومت به معنی حاکمیت بوده و باید در زمینه مدیریت قیمت خودرو و سایر محصولات ورود کرده و از ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری کند.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.