افتتاح نمایشگاه معرق خط در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر،  استاد معرق کار اراکی صبح دیروز یک شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این آثار معرق دست نوشته های استاد فتحعلی واشقانی است که از سال ۷۲ اقدام به تهیه آن ها کرده ام.

ذبیح الله اسدی افزود: عنوان این نمایشگاه ” به یاد پدر” است که به احترام نام استاد واشقانی که پدر خوشنویسی استان است، برپا شده است.

اسدی بیان کرد: در این نمایشگاه ۸۰ اثر از امروز تا ۵ خرداد به نمایش گذاشته می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: از این پس نگارخانه استاد واشقای به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار می گیرد تا  نمایشگاه آثار خود را در آن دایر کنند.

مجتبی رضوانی با بیان اینکه این امر با هدف حمایت و معرفی هنرمندان استان صورت گرفته، اظهار کرد: گالری موزه مفاخر نیز هم اکنون آماده برگزاری نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی به صورت رایگان است.

وی افزود: سعی می شود در کنار برگزاری نمایشگاه جلسات نقد آثار نیز برپا می شود زیرا نقد اثر در رفع کاستی ها و شناخت بهتر اثر موثر است.

رضوانی همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای حوزه میراث فرهنگی استان در کاخ موزه سعدآباد تهران خبر داد و یادآور شد: در این نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی در حوزه مرمت  و ثبت امامزادگان، مساجد تاریخی، میراث ناملموس و میراث مادی، ثبت آثار تاریخی، مرمت بقاع متبرکه، کاوش های باستان شناسی، ثبت محوطه های تاریخی و تعیین حریم ها به نمایش گذاشته شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.