مقیمی:ساوه دومین شهر صنعتی استان بعد از اراک است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی صبح امروز در جلسه شورای اداری ساوه اظهار داشت: به دلیل شرایط خاصی که امروز کشور به دلیل تحریم‌ها و فشارهای دشمنان با آن مواجه است، تلاش دولت بر این است که با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی تورم را مهار و مشکلات اقتصادی را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: بهبود وضعیت اقتصادی نیازمند مشارکت و همدلی  مردم و مسئولان است و همه باید در این شرایط بکوشند با اقتصاد مقاومتی فشارهای دشمنان را پشت سر بگذارند.

استاندار مرکزی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود کشور بیان داشت: امروز که کشور از نظر اقتصادی در شرایط سختی قرار دارد اتکا به قدرت مردمی، حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در توسعه صنعت و کشاورزی و تکیه بر منابع و تولیدات داخلی و تبعیت از رهنمودهای حکیمانه رهبری رمز عبور از تحریم‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمنان است که باید همانند گذشته در این عرصه نیز بیداری و هوشیاری خود را نشان داد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی و صنعتی در شهرستان ساوه گفت: شهرستان ساوه یکی از شهرهای مهم استان در بعد اقتصادی و کشاورزی است که باید از ظرفیت‌های موجود در این منطقه نهایت بهره را برد.

مقیمی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری در شهرستان ساوه وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد، ادامه داد: این شهرستان از لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهرستان استان است که خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه صنعتی و کشاورزی داشته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بعد از اراک دومین شهر صنعتی استان شهرستان ساوه است که کارخانجات صنعتی بسیار متنوعی را ایجاد کرده و تولیدات خود را روانه بازار می‌کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه رشد و توسعه ویژه ساوه باید درون‌زا باشد، خاطر نشان ساخت: به منظور رشد و توسعه هر منطقه‌ای اعتبار اولیه توسط دولت اختصاص می‌یابد، این درحالی است که رشد روز افزون و توسعه همه جانبه مرهون فعالیت درون‌زای شهرستان است و مسئولان شهرستانی باید بکوشند از ظرفیت‌های موجود برای رشد روز افزون نهایت بهره را ببرند.

مقیمی گفت: شهرستان ساوه علاوه بر ویژگی نزدیکی به پایتخت از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی نیز برخوردار است که رمز شکوفایی اقتصاد این منطقه ارائه تسهیلات و سهمیه به صنعت و ترغیب و باز کردن راه‌های سرمایه‌گذاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ساوه نیز گفت: امروز محصول انار ساوه از مهم‌ترین محصولات کشاورزی استان است که هر ساله بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

احمد آزاد افزود: این شهرستان همچنین در بخش صنعتی نیز محصولات متنوعی تولید می‌کند.

در پایان این مراسم حمید نیک‌خواه به عنوان شهردار شهر نوبران معرفی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.